1

Onderwerp: Dummies en echte taarten... Is dit gek?

De enige wens van mijn dochtertje is een gróte taart. Haar zusje kreeg er een van 4 lagen, vandaar. Omdat ik geen zin heb om de hele flat weer van taart te voorzien dacht ik er over om een stapel van 4 of 5 te maken, waarvan de onderste taart echt is en de rest gemaakt van dummies. Lijkt me leuk dat we de dummy dan kunnen bewaren.

Is dit gek om te doen?

Jacqueline

2

Re: Dummies en echte taarten... Is dit gek?

Vind het eigenlijk wel een heel goed idee  :Y

3

Helemaal niet gek! Mijn dochter had haar hele taart al uitgedacht, wel 3 lagen. Maar.... om te eten wou ze dan wel appeltaart! Dus ik heb appeltaart gebakken en een dummie gemaakt van 3 lagen met al haar wensen!

Never give up on things that make you smile......

4

Welnee, toch juist een goed idee!

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

5

Daantje schreef:

Helemaal niet gek! Mijn dochter had haar hele taart al uitgedacht, wel 3 lagen. Maar.... om te eten wou ze dan wel appeltaart! Dus ik heb appeltaart gebakken en een dummie gemaakt van 3 lagen met al haar wensen!

hahhahhha, appeltaart. Maar het idee om een dummie met een echte taart te combineren vindt ik een goede optie

Groetjes Yvonne :Y

6

Volgens mij word dit wel vaker gedaan toch? En zo'n grote taart ziet er natuurlijk ook wel heel spectaculair uit! Gewoon doen.

Groetjes Eline

7

Doe ik ook regelmatig.

Laatst nog voor een ruidspaar dat maar 20 daggasten had maar wel een mega bruidstaart wilde. Heb er 1 gemaakt van 5 lagen waarvan alleen de bovenste eetbaar waren....

8

Wordt ook regelmatig bij bruidstaarten gedaan... Niks mis mee, dus en toch leuk dat zij de dummy kan bewaren?!

Gewoon doen!

Met zoete groet! Akire

9

Ik gebruik het ook vaak bij bruidstaarten. Gaat prima!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

10

Ik heb dit laatst ook gedaan en is een prima idee, inderdaad hoef je niet iedereen van taart te voorzien, kunt lekker op tijd beginnen (geen stresse) iedereen blij toch?

"Een goede taart, is zijn zonde altijd waard"       Bezoek mijn facebookpagina: Debby's Bakkerijtje

11

Ik vind het een prima idee, en als je alleen de onderste opeet, dan kan ze de rest leuk op haar kamer neerzetten!

Groetjes, Monica

12

Tuurlijk, juist handig. Ik heb het bij mijn zoontjes verjaardag ook gedaan.

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

13

Gelukkig toch niet zo'n gek idee. Ik denk dat ik er dan een 5-stapel van maak. De dummies heb ik al en een 30cm taart moet meer dan voldoende zijn voor het bezoek.

Gisteren had ik nog een ander idee, maar mijn moeder vond het echt belachelijk :)... Ik heb sinds vorige week in de vriezer nog een grote, blauwe taart staan. Dit omdat mijn moeder graag taart wilde trakteren op werk ivm de geboorte van mijn neefje. Nu wil ze cupcakes.... Ik dacht dus voor mijn dochter een dummy te maken en dan deze te serveren... Zegt mijn moeder: 'dat kan je niet maken, dan ziet iedereen die mooie dummytaart en wil daarvan dan een stukje en dan kom jij bij wijze van met een HEMA-taart aanzetten om te eten....'

Jacqueline