1

Onderwerp: Boetseersel van WS Tal zakt in elkaar

Hallo

Ik heb gisteren een WS van Tal Tsaffrir gevolgd op Dutch cake event.  De fondant werd er zuiver verwerkt.

Nu tegen dat ik thuis kwam was het hoofdje van de fee al een beetje pompoen.  En vandaag is ook het rompje helemaal ingezakt.

Doen jullie bij boetseersels normaal van dat poeder waar je ook lijm van kunt maken?  Of hoe doen jullie dat?

En ander euvel was dat het stokje, dat erin stak om rompje recht te houden op de taart, was doorgeschoten in het hoofdje (omdat het zo veel ineen zakte).  Hier een remedie voor?

veel vragen, maar ben nog niet zo ervaren :/ .

groetjes

Re: Boetseersel van WS Tal zakt in elkaar

Hoi,

Normaal gesproken wordt er tylose gebruikt bij het maken van boetseerwerk. Dat is dat poeder waar je het over hebt.
Als je de fondant met tylose een paar uur laat rusten en dan nog een keer goed doorkneedt, kun je dit heel goed gebruiken voor bijv. een fee. Dan zakt deze niet in elkaar.
Wat dat stokje betreft, dat gebeurt dan niet omdat de fondant dan veel sterker is. Wel goed ondersteunen dat poppetje.

3

bedankt!
Ik ga het feetje vandaag opnieuw maken.  Dus zal het eens proberen  :)

4

ik laat fondant met tylose nooit eerst rusten, ik pak het kleurtje wat ik nodig heb en doop dat in mijn bak met tylose, veeg het overige eraf kneed het goed door en ga boetseren.
Als ik een lijfje boetseer steek ik er een stokje in en wacht nog wel even met het hoofdje erop zetten tot het een beetje harder is geworden.

Alles goed???? nee 3 fout