1

Onderwerp: hoe gebruik je de craft gun

Beste allemaal,

Ik heb gister de craft gun gekocht, want zo vertelde de verkoopster me, die is ideaal bij t maken van gras, haren, touw, linten, etc.
Ik wil er dus mee aan de slag, maar vroeg me af hoe jullie dat doen; gebruik je trexx/ crisco om t ding mee '" in te smeren", hoe reinig je em en gebruik je tylose of iets anders om bijv te voorkomen dat je haren breken?

Oja, en is er n nederlandse handleiding van?

Groetjes & bedankt! :9

2

Re: hoe gebruik je de craft gun

Ik stop de fondant er zonder iets in :+ . Maar crisco door je fondant kneden is wel handig.
Marsepein werkt nog beter :Y

En ik reinig hem door hem uit elkaar te halen en alle delen die met fondant in aanraking komen in de vaatwasser te gooien. Behalve de kleine rondjes, die bewaak ik heel goed want die wil ik niet kwijtraken :nooo

En een nederlandse handleiding heb ik niet want de mijne komt rechtstreeks uit engeland O-)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Re: hoe gebruik je de craft gun

Ik doe crisco door de marsepein en smeer ook de gun er mee in. Tylose zou ik niet doen. Dan krijg je de marsepein/fondant er waarschijnlijk niet uit.
De eerste keer dat ik de gun gebruikte lukte het voor geen meter. Totdat ik in de gaten kreeg dat je dat eindstuk aan moet duwen  :/ . Zodat je en soort vacuüm-effect krijgt.
Ik zou niet meer zonder de gun kunnen. Gebruik 'm bij bijna elke taart  :)