1

Onderwerp: Welke spuitzakken?

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben 16 jaar en het lijkt me geweldig om zulke taarten te kunnen maken. Ik heb een week terug mijn eerste taart samengesteld, gewoon door wat recepten van de site samen te voegen (smaakte prima  ;) )
Ik zou alleen graag willen weten wat voor spuitzakken ik het beste kan gebruiken, zodat ik beter kan decoreren (bv. bloemen enz.) Het liefste van 1 merk waar meerdere soorten adapters op passen. En waar kan ik deze dan kopen?

Kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groet,

2

Re: Welke spuitzakken?

Ik gebruik wegwerp spuitzaak van makro. Je kan gewoon de puntje weg knippen even groot als jou adaptor

Zie www.irenes-suikercreaties.nl voor zelf taarten en cupcakes maken in een workshop van Irene's SuikerCreaties in Eindhoven.

3

Ik heb wegwerpspuitzakken (van de Makro) voor bv het vullen van cc-bakjes en spuiten van toeven op cc's.

Voor het werken met Royal Icing gebruik ik Wilton spuitzakken met bijbehorende adapters en tips. Vind ik erg fijn werken.

4

Bedankt voor de snelle reacties! Ik heb alleen nog wel een vraag over de spuitmondjes. Je kunt in de shop verschillende groottes kopen, hoe weet ik welke grootte waar ongeveer goed voor is? En als ik zo'n ijzeren mondje heb, moet daar dan ook nog een ander deel bij of kan hij direct de spuitzak in?

Sorry voor de vele (misschien domme vragen) maar voor mij is het allemaal nieuw..

Met vriendelijke groet,

5

Ik gebruik vanalles als spuitzakken. Bij de Action hebben ze nu doosjes met 20 spuitzakken voor 80 cent, die zijn wel van een vrij dun materiaal. Ik gebruik ook snoepzakken, maar meestal doe ik de icing gewoon in van die stevige plastic druk-en-sluit-zakjes. Ik knip er dan een puntje af en doe de adapter erin. Zonder adapter heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.

Welke spuitmondjes handig zijn hangt er vanaf wat je precies wil maken, wat had je in gedachten? Je kan bijvoorbeeld hier zien wat je met elk spuitmondje (van Wilton) kan doen: http://www.sugarcraft.com/catalog/misc/TIPCHART.jpg of http://images.tcpglobal.com/Wil/WIL909-192w484.jpg.

6

ik gebruik geen adapter, heb ook nog maar 2 spuitmondjes xD, maar dat gaat gewoon goed hoor.
voor kleine hoeveelheden icing oid gebruik ik de spuitzakjes van de action en voor toeven op cupcakes enz gebruik ik een uitwasbare spuitzak.