1 Laatst bewerkt door blablabla123 (14-01-2011 18:00)

Onderwerp: Vragen over mijn eerste taart.

Hallo,

wil binnenkort een taart maken heb nog een aantal vragen:
- Verkopen ze bij de Sligro marsepein en fondant?
- Is het verstandig om botercreme te gebruiken? Zoja, hoe dan? (had al gelezen over een dijkje spuiten zodat de vochtige vulling er niet uit lekt, maar botercreme is toch ook vochtig????  :o
- Weet iemand waar ik kleurstof kan kopen en dan niet op het internet? in de buurt van Zwolle e.o.
- Is het makkelijker om een biscuitmix te halen of het helemaal zelf maken? (geen ervaring:P)

volgens mij was dat het wel zo'n beetje,..

zou iemand alsjeblieft kunnen reageren?  :o  :o

Groetjes!

wat is er nou mooier, leuker, spannender als taarten bakken? =)

2

Re: Vragen over mijn eerste taart.

Hoi blablabla123,

Ik ben ook pas begonnen met bakken maar hoop je te kunnen helpen  :rolleyes: :
- Voor de kerst lag deze er wel, maar ik vond hem niet zo lekker. Bij de webshop hebben ze wel hele lekkere!?
- Ik gebruik bijna altijd botercreme om de taart mee te bewerken voordat ik hem bekleed met marsepein. Bij mij is de botercreme niet vochtig...... maar best solide.
Ik spuit altijd een dijkje zodat ik zeker weet dat de vulling e niet uit komt.
- Pippo's is de enige winkel die ik kan verzinnen. De kleurstof in de toko's geeft vaak een lelijk resultaat................ 
- Het is super makkelijk om zelf een biscuitmix te maken. Kijk maar eens bij de ingezonden recepten!!!!! Bij mij is hij altijd al gelukt, als de eieren goed rond de 30 graden zijn!!!!

Ik hoop je een beetje verder op weg geholpen te hebben!!

Margo

nou, je hebt me al heel erg geholpen! dankjewel!  :thumb:

4

Hoi!

Bij de sligro haal ik altijd de kapselmix. Supermakkelijk en erg lekker. Marsepein van de sligro is 1:2 (verhouding suiker en amandelen) en dat vind ik niet zo lekker werken, is nogal grof. Ik gebruik de 1:3 van Zeelandia en die bestel ik via internet. Fondant van de Sligro is volgens mij van die vloeibare en dus niet geschikt om uit te rollen voor bekleding.

Als je bij de Hanos kunt kopen (weet niet of die bij jou in de buurt zit), daar hebben ze wel rolfondant, Pettinice zover ik weet. Misschien hebben ze daar ook wel kleurstof, dat zou je moeten navragen. En verder, ja Pipoos heeft ook het een en ander liggen.

Ik maak zelf altijd de 1-2-3 meringue botercreme om af te smeren. Vinden ze hier erg lekker. Altijd ook eerst een dijkje spuiten om de vulling niet te laten uitlekken.

Veel succes en vooral veel plezier!
Groetjes, Astrid

5

in de buurt van Zwolle zit ook nog de Bakzolder, in Elburg. Een hele leuke winkel met veel lagere prijzen dan de pipoos!! Pipoos betaaal je echt de hoofdprijs!
Succes met je taarten!

feestvantaart.webs.com Een taart voor ieder feest!

6

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Hartelijk bedankt allemaal!
ik zal zeker eens kijken bij die winkeltjes!
ik heb gehoord dat ze bij de sligro ook uitrolfondant verkopen, is dat ook niet goed? want, ik ga dinsdag naar de sligro en ging er eigenlijk van uit dat het daar wel goed zou zijn?  :o
maar, ik kan dus beter geen 1:2 halen?
en zal de biscuitmix van soezie goed zijn? Ach, ik kijk wel even als ik tijd over heb dan maak ik het zelf wel...
en de botercreme kan ik hier van de site halen?  :D
sorry voor de hoeveelheid vragen, maar ik ben echt heel blij met de reacties!  :D

Groetjes!