1

Onderwerp: bakken en vullen

Hallo,allemaal

Ik heb laatst een workshop taarten maken gedaan en ben besmet met het bakvirus.IK heb spullen bestel op deze site voor het maken van een prinsessentaart voor onze dochter die eind deze maand jarig is.Ik heb de tiffin mould bakvorm van 20 cm. ik heb een recept van deze site gebruikt voor moscovish gebak. maar na het bakken was de mould maar voor de helft gevuld. :| Ik heb ook een zak kant en klare mix voor moscovisch van 1000 gr maar hoeveel moet ik daarvan gebruiken en wat moet er nog bij.Sorry snap niks van de tabellen hier.Kan iemand mij wegwijs maken.Grt Judith, een beginnend bakster. ;)

2

Re: bakken en vullen

The virus spreads again...
Gefeliciteerd met je nieuwe hobby!

Is de taart wel lekker luchig geworden? of is hij echt mislukt.
En is hij wel hoog geweest en ingezakt? of nooit hoog geworden?

Als het wel lekker en niet echt hoog geweest is heb je waarschijnlijk gewoon te weinig gemaakt.
Als het niet te eten is heb je waarschijnlijk iets fout gedaan. niet goed gemengd, verkeerde/bedorven ingredienten, oven niet op de juiste temperatuur, de oven te vaak geopend, te snel afgekoeld enz, enz.

Succes!

Bedankt voor je snelle reactie, ik heb het volgende gedaan
100 gr boter
100gr bloem
25 gr maizena
100 gr suiker
beetje zout 5 eieren
Dit alles luchtig geklopt pan was nog tot onder de helft gevuld!!!! Hij is nooit gerezen.Kleur was wel goed,maar toen hij klaar was vond ik hem te stevig van structuur zeg maar,machtig.
Wat nu!!!

4

Hmm,  :think: .

In ieder geval moet je de vorm voor 2/3 vullen, dus je hebt niet genoeg gemaakt, dat is een deel van de verklaring.

Heb geen ervaring met het zelf maken van moskovisch gebak, ik gebruik altijd biscuitmix. Als het niet lekker is zit daar ook een deel van de oplossing maar ik weet niet waar precies.

Er is vast iemand anders die je daarbij kan helpen.
Succes

Oke, heb net mijn vorm is gevuld met water,er gaat precies 2 liter in,zou ik dan 10 eieren moeten gebruiken is dat niet heeeeeee veeeeeeeeel.
Ik heb trouwens via deze site een zak kant en klare moschovische mix besteld van 1000 gr moet ik deze dan in 1 keer gebruiken voor een prinsessenvorm tiffin mould van 20 cm.Beetje radeloos nu!!!Kan ik eventueel morge mix voor muffins gaan kopen en die gebruiken of cakemix??Thanks

6

wacht ff, heb je nou mix voor moscivisch? of voor biscuit?

Ik heb hier een zak kant en klare mix liggen voor moschoviche gebak,maar daar staan geen verhoudingen op dus hoeveel mix moet ik gebruiken ,moet er nog water of eieren bij,zo ja hoeveel?Ik wilde eerst zelf kijken of ik het zelf kon maken maar dan gaat dus niet.Nu wil ik de kant en klare mix proberen maar weetniet  wat ik toe moet voegen

8

Snap er nix van.
Deze shop heeft geen mix voor moscovisch.
Bedoel je echt niet de biscuit?

Nee klopt die heb ik van planetcake,maar er staat niks op de zak over toevoegingen enz

10

Oh, je schreef dat het via deze site was, vandaar.

Dan weet ik het niet.
Die ken ik niet.
Staat er niet iets over op de site van de leverancier/fabrikant?

11

Judith, als je kant en klare moscovische mix hebt staat er meestal wel op voor hoveel het is en wat je moet toevoegen.
Is het eigen merk van planet cake?

12 Laatst bewerkt door djehr (14-01-2011 20:35)

Ik heb even gekeken in de webshop van planet cake en daar staat:
500 gram moskovische mix
375 gram eieren
35 ml water
15 gram citroenrasp

Ik heb een vergelijkbare mix van de plaatselijke molen en die is geschikt voor een vorm van 28cm. Ik zal even kijken of ik het kan omrekenen voor je 2 liter vorm

13

okay...daar gaat ie
De inhoud van de 28 cm vorm = 4,3 liter.
Dan deel ik alle ingrediënten door 4,3 en vermenigvuldig dat x 2.
Je krijgt dan:
233 gram Moskovische mix
174 gram eieren (1 ei is 50 gram, dus 3 1/2 ei)
16 ml water
7 gram citroenrasp

hoeraaaaaa,ik heb weer hoop ga morgen gelijk aan de slag,en zal laten weten of het is gelukt thanx a million :thumb:  :)