1

Onderwerp: Help, botercream

hallo dames
ik heb via een webshop botercreamzak gekocht 500 gram en bakkerspoedersuiker 500 gram

mijn weegschaal begeeft het net, terwijl ik de taart wil besmeren.
ik heb 100 gram van beide nodig uit een zak van 500 gram
iemand een idee hoeveel eetlepels 100 gram is?

waar mee zou ik de taart ook in kunnnen smeren om straks met de fondant aan de gang te kunnen gaan? Ik heb wel aarbeienjam (met aarbei stukjes erin)

Re: Help, botercream

misschien kun je het gewoon afmeten ipv afwegen, gewoon een schep van het een en een schep van het ander tot je denkt dat je genoeg hebt, of als je goed kan schatten ongeveer 1/5 van de zak pakken.

Je kan wel afsmeren met jam, maar dan kun je die het beste eerst even verwarmen en zeven, dan moet je wel ook rekening houden met de kleur waar je mee gaat bekleden (als je een witte taart wil en daaronder aardbeienjam gebruikt gaat dat denk ik niet goed)

Succes!

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

3

1 flinke eetlepel met bult erop is ong 50 gram

Succes

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

4

svennie schreef:

1 flinke eetlepel met bult erop is ong 50 gram

Succes

Okay dankjewel,
ik heb nu 3 normale eetlepels gedaan van botercreammix en van de poedersuiker, 250ml water erbij en nu laten staan ik heb een dun mengeltje.. straks de boter erbij 250 gram en dan kijk ik eventjes hoe het is ik smeer het nog niet meteen op de taart.

Dames bedankt voor jullie antwoord! ik ga gauw verder