1 Laatst bewerkt door An_Angel (13-01-2011 17:35)

Onderwerp: Cupcakes bewaren?

Mijn zoontje is maandag jarig  :) , hij wordt dan 1 jaar.
Zondag vieren we zijn eerste verjaardag en ik vond het een leuk idee om dan cupcakes te maken. Toevallig waren de pakken mix met Alfred J. Kwak cupcakes in de reclame en die heb ik in huis gehaald. Lijkt me wel passen bij een babyverjaardag (en veel mensen zijn begonnen met afvallen, dus niet al te grote cupcakes  :P ).

Vandaag heb ik al 1 pak geprobeerd en ze zijn echt lekker (nog niet versierd, maar ik wilde er eerst 1 proeven voordat ik ze zou versieren en het zou toch niets zijn ;)). Enkel zou ik vandaag al uit willen proberen hoe ik ze het beste kan bewaren tot morgen. En dan morgen versieren. Net zoals ik het zaterdag wil doen.

Zaterdag ga ik de cupcakes namelijk al bakken, maar ik heb niet genoeg bakjes om ze in te kunnen bewaren. Kan ik ze ook in folie bewaren en dan zondag pas versieren? Of moet ik ze in zakjes bewaren? En dan in de koelkast/vriezer of gewoon bij kamertemperatuur  :o ? En dan zondag wil ik ze versieren denk 2 uur voordat het feestje begint.

Zoals jullie al zien heb ik echt nog niet veel ervaring met bakken :o.
Voor de zekerheid heb ik ook maar een kleine taart besteld met Dumbo erop (van Disney dat olifantje, is m'n zoontje dol op :Y). Maar ik hoop dat het me gaat lukken om de cupcakes goed te kunnen bewaren (tot nu toe gingen ze dezelfde dag gelijk op als ik ze meenam op familiebezoek of visite kreeg).

Alvast bedankt voor de tips  :) .

Everything is what it looks like, but nothing is what it seems to be!

2

Re: Cupcakes bewaren?

Klein&Fijn is een show-rubriek, staat ook in het rijtje onder "Show Off" en is dus bedoeld voor het laten zien van je baksels.

Voor vragen moet je in de desbetreffende rubrieken zijn.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Sorry dat ik hem verkeerd geplaatst had  :o .
Bedankt voor het verplaatsen.

4

Wat bedoel je met bakjes om ze in te bewaren? Bij de verpakking van Alfred J Kwak zitten toch papiertjes waar je ze in bakt...........daar kunnen ze gewoon in blijven zitten..........en zaterdag bakken en zondag versieren en eten is geen probleem.

Als je bang bent dat ze uitdrogen zou je ze in een luchtdichte doos kunnen doen, in een plastic zak worden ze behoorlijk plakkerig is mijn ervaring.

5

Met bakjes om in te bewaren bedoel ik luchtdichte doosjes om ze in te bewaren ;). Ik moet namelijk een stuk of 60 cupcakes bakken en ik kan er dus een aantal in luchtdichte doosjes bewaren, maar de andere moet ik op een andere manier bewaren ;).

Nu heb ik er vandaag dus een aantal gebakken en versierd en ik heb een deel in een luchtdicht doosje gedaan en een deel in folie ingepakt. Morgen kijken dus of folie ook kan.

Maar heeft iemand nog andere tips voor als je opbergruimte te kort komt?