1

Onderwerp: Hoelang blijft biscuit houdbaar?

Ja ja ik weet het er zijn wel meer topic's hier over. Maar die zijn vrij specifiek.

Ik heb niet kunnen ontcijferen hoeveel dagen biscuit goed blijft.
Dag 1 = bak dag. Tot op welke dag kan het buiten de koelkast bewaard worden en vervolgens nog lekker smaken als het gevuld is, omgetoverd tot een mooie taart en wordt opgegeten?

Misschien iets voor de FAQ-

(Invriezen kan natuurlijk ook, dat weet ik, maar dat zou misschien betekenen dat ik het biscuit invries en de dag daarop weer moet ontdooien om tijd uit te sparen. Dus ik dacht ik check het even ;) )

www.taarterijvanmarij.tk
NU: Ik zoek TAARTEN om te oefenen!

2

Re: Hoelang blijft biscuit houdbaar?

Buiten de vriezer een paar dagen. Als je het de volgende dag wilt gebruiken hoef je het idd niet in te vriezen. Voor langer dan 1 dag gooi ik ´m zelf wel in de vriezer.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

ik heb begrepen een dag of vier. Des te 'ouder' het biscuit, des te belangrijker om te tremperen. Invriezen is m.i. wel het beste alternatief. Succes!

je kan hem best 1 tot 2 dagen bewaren als je hem verpakt in een luchtdichte zak. *D

Dus bakken, geheel aflaten koelen (ivm condens) en dan in een luchtdichte zak.
heb ik nog nooit een probleem mee gehad :D

like it...love it....till you just can't resist !!!!

5

Dag 1 bakken en dag 5 opeten, is dat te lang?

www.taarterijvanmarij.tk

6 Laatst bewerkt door Boska (13-01-2011 00:51)

Zelf zou ik dat wel durven, maar ik adviseer het niet aan iemand anders.
Als wij taarten meenemen naar familie in het buitenland reizen we alleen al 2 dagen met de taart en eten we er daar zeker 3 dagen van. Ben er nog nooit ziek van geworden  ;) Die taarten zijn wel altijd met bc mix.
Dag 1 bakken en dag 5 eten is invriezen  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

7

Het wordt invriezen dus ;)  Ik zit alleen even planningstechnisch...Maar goed komt tijd komt raad denk ik dan maar weer :D

Bedankt allemaal!

www.taarterijvanmarij.tk

8

biscuit invriezen:
wie kan mij zegen hoelagn ik een biscuit in de vriezer kan bewaren. Ik ben hoog zwanger en wil toch mn eigen babytaart maken... dacht dat het een hoop werk zou schelen als ik dit alvast maak en invries

alvast bedankt

9

Een kale bisquit zou ik niet langer dan 2 weken in de vriezer bewaren, daarna wordt het wel wat droger, net als brood.

Groetjes, Elly