1

Onderwerp: Cupcake-dummie?

Vraag: Ik wil ter voorbeeld van een 'workshop' (vriendinnenavond) cupcakes maken maar die wil ik eigenlijk bewaren voor een evt.volgende 'workshop'. (beetje veel vraag laatste tijd van bekenden.)
Nu zag ik laatst bij Pipoos ook een zooi cupcakes onder een stolp staan.

Ik ga ze uiteraard niet vullen, maar wat kan ik het beste gebruiken om mijn fondant op de cupcake te plakken? Botercreme of icing?
Het lijkt me dat botercreme op een gegeven moment bederft...
En kan ik ze dan gewoon bewaren? Of bederft cake op een gegeven moment ook?

Re: Cupcake-dummie?

ja cake bederft ook!
daar kwam ik laatst ook achter toen ik een paar vergeten cupcakes terugvond.
Ze konden nog net niet weglopen!! :lol:
Misschien van brooddeeg maken?

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

koekiemonster schreef:

ja cake bederft ook!
daar kwam ik laatst ook achter toen ik een paar vergeten cupcakes terugvond.
Ze konden nog net niet weglopen!! :lol:
Misschien van brooddeeg maken?

:think:  Hoe doen ze dit bij Pipoos dan?
En bederft het niet omdat er vocht bij is gekomen?
Ik dacht nl echt dat het gewoon flink droog werd, maar niet dat het gaat schimmelen ofzo.

4

Kun je niet cc's maken van gips? En die decoreren.

Groetjes Gerien

5

Pippoos vragen :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

grietje schreef:

Kun je niet cc's maken van gips? En die decoreren.

Lijkt me best een geklieder eigenlijk...

7

Carien schreef:

Pippoos vragen :Y

:lol:
Tsja aan ene kant kan ik het gewoon vragen.
Maar ik denk ook dat zij het er hebben staan totdat het wegloopt, dus dat ze het gewoon proberen
Ze verkopen dan wel taartspulletjes, maar ze weten er niet veel over hoor (hier niet in ieder geval)

8

Tsja, geen idee, we hebben hier geen Pippoos (vlgs mij :o ), maar de rest van het forum is niet al te vleiend inderdaad  :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Ik zou geen bc gebruiken maar je fondant gewoon erop plakken. Cake is vaak al wat vetter van zichzelf en dat plakt vaak al een beetje (zeker als je de harde top eraf haalt :Y )

En anders misschien jam.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

10

Ottolien schreef:

Ik zou geen bc gebruiken maar je fondant gewoon erop plakken. Cake is vaak al wat vetter van zichzelf en dat plakt vaak al een beetje (zeker als je de harde top eraf haalt :Y )

En anders misschien jam.

Jam is denk ik te vochtig en als iets snel verschimmeld bij mij dan is dat jam.
Dan zou ik denk ik toch eerder voor royal icing gaan, dat is bijna puur poedersuiker.
Maar dan zit ik nog met houdbaarheid vd cake..

11

Misschien uit hun eigen assortiment een piepschuim vormpje bijgesneden........... :think:

12

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=114013

13

Ow super!
Toch niet helemaal goed gezocht dus.
Dank je wel

14

ik wilde ook al zeggen, dat er eens een topic over was.... maar volgens mij kun je ze best aan de lucht laten drogen, en dan kun je ze best lang mooi houden! lees maar dat andere topic .

Groetjes, Dorothea.

15

Ik ga het gewoon proberen
Gips is ook niet heel goedkoop en dan kan ik net zo goed 1x per zoveel maanden nieuwe maken als het echt zou weglopen

Iemand in andere topic heeft het een jaar lang goed gehouden.
Dus het kan wel

16

Ik heb mijn decoratie cc's gemaakt van een cakemix.
Cakemix uit de winkel droogt altijd snel uit en als je dat gewoon op je cc standaard laat staan, dan worden het steenharde cc'tjes  :D

Alleen..stonden de kerstcakejes er de hele maand december mooi te wezen op mijn tafel, dan beslist de kat begin deze week dat hij ineens cupcake en suiker lust...die kat heeft de helft van een kurkdroog cakeje opgepeuzeld (én op de tafel gesprongen wat die normaal nooit doet, waarvoor ik hem enkele uren naar buiten heb verbannen...gekke kat  :rolleyes:

17

Reini schreef:

Ik heb mijn decoratie cc's gemaakt van een cakemix.
Cakemix uit de winkel droogt altijd snel uit en als je dat gewoon op je cc standaard laat staan, dan worden het steenharde cc'tjes  :D

Alleen..stonden de kerstcakejes er de hele maand december mooi te wezen op mijn tafel, dan beslist de kat begin deze week dat hij ineens cupcake en suiker lust...die kat heeft de helft van een kurkdroog cakeje opgepeuzeld (én op de tafel gesprongen wat die normaal nooit doet, waarvoor ik hem enkele uren naar buiten heb verbannen...gekke kat  :rolleyes:

:lol:
Ik heb geen huisdieren dus dat probleem is al opgelost

18

Hé hallo,

Ik las nu net je berichtje, maar misschien kun je de cupcake voorbeeldjes maken van zoutdeeg, dat gebruiken ze soms ook wel eens op kleuterscholen, dat is niet eetbaar....misschien een idee.

het recept kun je googlen zoutdeeg. Maar moet wel bizar lang bakken in de oven.

groetjes pluto

19

Idelet schreef:

Ik ga het gewoon proberen
Gips is ook niet heel goedkoop

Dat valt toch wel mee? Bij Pipoos kost een pak van 1,5 kg €2,50.
Ik heb ze ook van gips gemaakt en dat gaat perfect. Gewoon gips aanmaken, siliconen vormpjes in je cupcakebakvorm zetten (dan blijft de vorm mooi) Gips er in gieten en laten drogen. Daarna siliconen vormpjes verwijderen en voilá...dummie cupcakes  :)

In dit topic wat voorbeeldjes Arianne
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=99269