1

Onderwerp: Champagnecreme vraagjes

Afgelopen weekend heb ik een klein taartje voor thuis gemaakt.
Ik heb als vulling de champagnecreme en mergpijpjesvulling voor gebruikt (2 lagen champagne, middelste laag mergpijpjes).

De champagnecreme heb ik gemaakt met een eigen gemaakte 'champagne' (mousserende wijn).
De smaak van de creme was toch vooral citroen (lekker, daar niet van!) maar minder champagne.
Had ik toch een sterkere champagne moeten nemen? Een andere optie is om volgende keer wat minder citroen en wat meer champagne te gebruiken.

Een andere vraag : welke andere (lichte) vulling combineert goed met de champagnecreme (hij was nl. wel erg lekker!).

Re: Champagnecreme vraagjes

Ik zeg, aardbeiencreme in combinatie met de champagnecreme. Lekkerrrr

Groetjes Karine

3

Ik heb m vorige week gemaakt (ik had ook geen echte gebruikt maar een goedkopere variant bij mijn ouders uit de kast geplukt  :) ) gecombineerd met verse framboosjes en witte chocolade mousse.... :P  :P  :P  Was echt super lekker!

"Count your rainbows....not your thunderstorms...."

Moonfairy schreef:

Ik heb m vorige week gemaakt (ik had ook geen echte gebruikt maar een goedkopere variant bij mijn ouders uit de kast geplukt  :) ) gecombineerd met verse framboosjes en witte chocolade mousse.... :P  :P  :P  Was echt super lekker!

dat klinkt ook erg lekker! hoe maak jij je witte chocolade mousse, want bij mij is hij nu al 2x mislukt, slagroom werd niet stijf. van geen kanten, het leek wel water.
uiteindelijk 3 zakjes klopfix, en toen natuurlijk te hard.... :s (wel lekker, maar beetje te gelatinig)

I never met a calorie I didn't like....

5

taartenprinsesje schreef:
Moonfairy schreef:

dat klinkt ook erg lekker! hoe maak jij je witte chocolade mousse, want bij mij is hij nu al 2x mislukt, slagroom werd niet stijf. van geen kanten, het leek wel water.
uiteindelijk 3 zakjes klopfix, en toen natuurlijk te hard.... :s (wel lekker, maar beetje te gelatinig)

Hoewel je de vraag niet aan mij stelt, heb ik vorige keer 250 ml slagrom op 400 gram witte chocolade gedaan.
Daarna nog 1 of 2 zakjes klopfix er door heen en een handjevol pure chocolade uit de staafmixer.
Was inderdaad ook wel blubberig, maar in de koelkast trekt dat wel bij :)

witte chocolade crfeme kan je ook maken van botercreme en witte chocopasta. Heb er gister nog complimenten over gehad. En dan inderdaad framboosjes erin, echt heerlijk!

7 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (11-01-2011 13:27)

chocopasta is inderdaad wel makkelijk om achter de hand te hebben.

nou ja, ik ga het gewoon nog een keer proberen van 'echte' witte chocola... het zal toch een keer moeten lukken? maar wel pas over een tijdje, want ik ben aan de lijn, en anders kan ik het zelf niet proeven :lol:

en framboosjes ja, dat lijkt me wel lekker. zeker in combinatie met de champagnecreme! ;)

ik had aardbeien met de witte chocolademousse gedaan, maar ik vind het een beetje zoet dan.

overigens heb ik met andere chocolademousses en bv tobleronemousse, ed helemaal nooit problemen. alleen met de witte... :s

combinaties die mij wel lekker lijken met champagnecreme: frambozen, kersen of cranberry. allemaal beetje fris.

I never met a calorie I didn't like....