1 Laatst bewerkt door Kaatje2 (24-01-2011 15:14)

Onderwerp: Vorm paddestoel

Volgende maand wil ik graag een paddestoel maken voor onze dochter. Maar zou ik een barbiemold kunnen gebruiken als stam of gaat dat um niet worden?

En wie weet voor hoeveel personen zo'n paddestoel ongeveer is?

Ik hoor het graag...

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

2

Re: Vorm paddestoel

Ik heb net eentje gemaakt, het was een flinke taart  met als basis de barbie-mold en als kap een grote blanda.  In totaal heb je dan ruim 30 porties

Taarten -Workshops- Winkeltje -Leeuwarden
www.eigentaartje.nl

3 Laatst bewerkt door Kaatje2 (09-01-2011 20:18)

Sinne schreef:

Ik heb net eentje gemaakt, het was een flinke taart  met als basis de barbie-mold en als kap een grote blanda.  In totaal heb je dan ruim 30 porties

Oke thanx voor je antwoord! Super!!
Ik heb beide vormen dus dat moet goedkomen!

By the way: net effe op je site gekeken, maar je paddestoel is GAAAAAAF!!! Super tof!  :thumb:  :thumb:
Heb je met fondant gewerkt?

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

4

Thanx   :)  Ja gewoon met fondant, Ballina vanille gerbuik ik meestal.  De bovenste is nog wel even tricky, je moet een mooie rand eromheen vouwen aan de onderkant, dus een ruimere lap dan anders. Ik had de bovenste bol aan de onderkant in het midden uitgehold en deze op een kommetje gezet.

Taarten -Workshops- Winkeltje -Leeuwarden
www.eigentaartje.nl

5

ik heb ook al een aantal paddestoelen gemaakt, en dan niet voor zoveel personen als Sinne. Ik gebruik dan een 15cm ronde taart met een 20cm blanda schaal erboven op.
Succes!

Groetjes, Dorothea.