1

Onderwerp: eerst cupcakes probleempjes

Hoi Allemaal,

nou ik ben in turkije aangekomen volgeladen met dingentjes die ik gekocht hebt in NL voor het zelf maken van cupcakes.

Vandaag de stoute bak schoentjes aangedaan en met een standaard cake mix die hier uit de winkel komt de cakemix gemaakt en de papieren CC in een muffin vorm gedaan en ze 2/3 gevuld tot zover zo goed...

maar kan iemand mij uitleggen hoe bruin ze worden van de bovenkant?? moet dat echt heel licht zijn of gewoon een licht bruin kleurtje. waarom ze zijn niet gescheurd dat vond ik al knap de oven staat dan niet te hoog. heb ze op de onderste bak schuif gezet.

en toen las ik dat ik er iets op moet zetten om het wat platter te krijgen ook dat lukte maar toen dacht ik gooo voor een eerste poging.. maar toen gebeurde het de onderkant is nat  :rolleyes:  ik heb ze meteen uit de muffinvorm gedaan maar de onderkant van de cc papiertjes zijn nat...

wat doe ik fout... en heb er 1 geproefd de bovenkant is best wel hard.. zoals een korstje....

en als ik het goed begrijp kan ik ze zonder versiering gewoon invriezen toch? heb er nogal veel gemaakt..

alvast bedankt voor jullie hulp hoor het is toch even puzzelen ermee.

groetjes uit zonnig alanya.

2

Re: eerst cupcakes probleempjes

Hoi hoi,

Fijn dat je de spulletjes goed hebt overgekregen!

Als je het cakeje uit het papiertje haalt is de cake dan droog of ook nat. Want de papiertjes zijn meestal wel wat nattig van het bakken.
Verder horen de cakejes lichtbruin te zijn. Volgende keer de plaat in het midden van de oven plaatsen.
De bovenkant mag wel een beetje een korstje zijn, maar niet echt heel hard.

En ja in een plastic zak die goed dicht is kan je ze prima invriezen!!

Groetjes Monique.

mama-tijd = tijd voor taart!!

3

Dank je wel Monique.... heb er een papiertje afgehaald. potver zeg dat ging nog moeilijk lijken er wel ingebakken te zijn....maar dan zijn ze droog gelukkig.... ppffu ik dacht al heb ik van die sop cakes gemaakt :/

oke maar als ik ze in het midden van de oven zet word de bovenkant zo bruin dus ik dacht doe het op de onderste dan blijft de bovenkant in elk geval wat lichter, moet er ook wel bij zeggen dan deze oven een beetje anders werkt:) turkse makelaardij he haha.

oke super dan doe ik de andere cakes invriezen want ik kan geen cake meer zien haha...

heb net marsepein uitgerold en met poedersuiker en water op de cakes geplakt... en nu moet ik dus even puzzelen wat er nog meer op kan...
hoelang zijn ze nu eigenlijk nog goed als het marsepein erop zit?

alvast bedankt weer en een fijne zondag :)

4

met marsepein er op kan je ze zelfs ook nog invriezen hoor!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Je kunt ook eerst de marsepein uitrollen, uitsteken en dan die rondjes versieren/puzzelen/boetseren etc en dan later pas op de cc plakken met botercreme of royal icing.

Groetjes Syl,
Piece of Pie!