1

Onderwerp: bokkepootjesvulling met aardbeienmousse??

Vanmorgen heb ik mijn derde kapsel gebakken wat ik weer wil gaan vullen.
Tot nu toe heb ik alleen maar botercreme met een smaakje gebruikt (en één keer aardbeienjam) maar ik wil ook graag iets met bokkepootjes gaan doen.

Na wat zoekwerk op het forum kwam ik wel een lekker recept tegen voor een bokkenpootjesvulling  :P , maar het recept om het te maken vond ik niet echt handig (ben niet zo handig in het maken van dit soort vullingen  :o , dus als ik iets kant en klaar kan kopen geniet dat wel de voorkeur...)

Ik bedacht mezelf dat het misschien een optie is om de bokkepootjes te verkruimelen, en die dan te verstrooien over een laagje aardbeienmousse?

En zou ik dit in één laag kunnen doen denken jullie?
Het kapsel is niet zo heel hoog, dus twee lagen snijden vind ik als beginner zijnde nog wel een beetje tricky....

Ik hoor graag jullie adviezen en tips, en dan en ik natuurlijk weer benieuwd naar het eindresultaat (gelukkig mag ik zelf ook meeproeven, hahaha!)

wat hebben we toch een lekkere hobby....

2

Re: bokkepootjesvulling met aardbeienmousse??

Je zou ook bokkepootjes door de botercrème kunnen verkruimelen. Als je twee lagen vulling doet kun je de ene aardbeienjam doen en de andere de bokkenpootjescrème! Succes :)

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

3

Favoriet hier is verpulverde bokkepootjes door de botercreme ( eigenlijk strooi ik ze meestal over de laag botercreme ipv door de botercreme mixen) en als 2e laag vlaaifruit kersen (kant en klaar in een blik van Hak in de supermarkt).

Heel makkelijk dus :-)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

4

Verkruimelde bokkepootjes door of over de creme lijkt mij een supergoed idee, en is voor mij qua moeilijkheidsgraad ook best te doen  :lol: !
Ga ik zeker proberen dus....

Het kapsel is inmiddels klaar en staat af te koelen. Hij is niet echt hoog geworden, ik schat hooguit een centimeter of 5.
In 3 lagen snijden vind ik dus echt te spannend  :/ , en doe ik dus maar niet.

Zou ik de aardbeienjam op de botercreme kunnen doen, en daar bovenop de bokkenpootjes?

Ik heb er nu al zin in om eraan te beginnen, heb net gegeten maar het water loopt me nu alweer in de mond :9 !

Dus: tot zover bedankt voor de tips dames, en als er nog meer mensen zijn met een goed idee/ advies hoor ik het graag!

En de foto volgt natuurlijk.....

5

frauke: wat ook lekker is: slagroom opkloppen en daar bokkepootjes doorheen. bovendien is een laagje chocoladepasta onder de bokkepootjesvulling ook lekker!  :9

succes!

6

De taart is klaar, het was weer superleuk om te doen!
Ik heb 'm gevuld met een mengsel van aardbeienjam en het aardbeienmonatoetje (ik had toevallig van allebei nog een beetje, en samen was het ruim voldoende) en daarbovenop heb ik een laag verkruimelde bokkenpootjes gedaan.
Ik heb 'm gedecoreerd met hondjes, poesjes en vogeltjes uitstekers, hij wordt morgen genuttigd door de collega's van mijn man, en natuurlijk ga ik zelf ook even proeven!

Morgen komt de foto, en iedereen bedankt voor alle goede tips weer!

7

wat ook erg lekker is van mona bokkepootjes pudding heerlijk en gemakkelijk en heel luchtig

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops