1

Onderwerp: Spoedje!

Hallo,

Ik heb nu een biscuit in de oven staan in mijn nieuwe pme bakpan maar hij rijst. Bijna de pan uit! Wow dit werk wel een beetje te goed!
Wat moet ik zo doen als de wekker gaat?
Er zit een hele grote bult op.
En ik heb geet taartrooster, waarop moet ik hem storten?

Hopelijk heeft er heel snel iemand antwoord!

2

Re: Spoedje!

heb je geen rooster bij je magnatron of rooster uit je oven en hem daar op zetten

3

Hij staat nu op een rooster in de oven...
Is het dan niet te heet als ik hem daarna daarop stort?

4

Je kan hem ook uitstorten op een rekje van je koelkast. Wel eerst uit de koelkast halen, natuurlijk!

En zo'n bol vind ik altijd erg fijn, wordt 'ie extra hoog. Zorg er wel voor dat je hem gelijk recht laat afkoelen.

Jacqueline

Ik stort hem bijna altijd op een stuk bakpapier, deze dan weer op de broodplank of mijn draaiplateau

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

6

Maar met eruit halen moet ik hem toch op zijn kop zetten?

Ja, eruit halen en dan meteen omkeren, eventueel nog iets zwaars erbovenop, bv broodplankje (waar ik die niet allemaal voor gebruik) om zo een gelijkmatige taart te krijgen.

8

Ik heb net in de la een rooster van ikea gevonden om pannen op te zetten, de staafjes staan best ver uit elkaar maarkt dat uit?
En kan ik hem gewoon op zijn kop zetten met zo,n grote bult erop?

Bakpapier eronder, en zeker met een "grote bult" is het verstandig om hem na het keren te verzwaren met iets, komt het helemaal goed

10

Dank jullie voor de snelle reacties!
Hij staat nu af te koelen...
Maar de bult is iets ingezakt en de vorm lijkt nu een beetje op een paddestoel er zit nu een dikkere rand langs als je snapt wat ik bedoel.
Moet ik er die straks afsnijden?

11

De bult zakt volgens mij altijd wel weer in, en die dikkere rand, die heb ik ook wel vaker.
Snijd ik altijd af voor een strakker resultaat.
Heb je er wel iets bovenop liggen ?

12

Ja ik heb er iets zwaars opgezet en de bult is iets ingezakt.
Insnij hem kater wel bij .
Nou ben best blij met het resultaat, heb nog nooit zo'n hoog kapsel gehad haha.
Bedankt!

13

Ik stort nooit meer op een rooster, want ik vind het zo storend dat je dan altijd ribbels in het biscuit krijgt. Ik leg 4 theedoeken op het aanrecht en laat de taart daarop afkoelen. De theedoeken nemen dan het vocht op en ik krijg een mooi gelijk kapsel. Tussendoor even omdraaien en de bult is ook weg.