1

Onderwerp: Icing

Hallo allemaal,

Ik zit al de hele avond te zoeken maar kan toch het goede antwoord niet vinden. Ik zag op you tube dat ze taarten afsmeren met botercreme icing. maar er zijn zoveel recepten voor. Ik moet van de week een taartje maken en wil het eens proberen maar ik moet wel zeggen dat ik de taart naderhand wel bekleed met marsepein. Dus ga ik ook nog even glycerine halen zodat ie niet keihard wordt. maar welke ingredienten kan ik het beste nog meer gebruiken? Want de ik hoor wel eens eiwit,citroenzuur en poedersuiker maar een ander zegt weer boter, poedersuiker, melk.  :/  Dus ik ben ff de weg kwijt. Wie kan me helpen?
Alvast bedankt
Gr astrid

Re: Icing

Als je de taart sowieso wil bekleden met marsepein, kun je gewoon afsmeren met 1:1 botercreme (roomboter met poedersuiker, zie recepten)
De naam icing wordt voor van alles gebruikt, voor verschillende soorten botercreme maar ook voor Royal icing, dat wordt inderdaad hard en is denk ik niet lekker en ook niet bedoeld om mee af te smeren. Wel weer lekker om koekjes mee te versieren  :9

'I love it when a cake comes together'

icing is een verzamelnaam :Y dat is net zoiets als vulling of coating oid, dat kan een heleboel dingen betekenen.

In de FAQ en in de recepten en evt via de zoekfunctie vind je je antwoord

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Bedankt voor de reacties. Ik heb nog niet echt het goede antwoord gevonden dus ik ga het maar gewoon ns uitproberen. Iig bedankt voor de snelle reacties

5

Glycerine heb je alleen nodig als je royal icing (dus die met eiwit) neit hard wilt laten worden. Voor marsepein of botercreme heb je die niet nodig hoor!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Royal icing is gemaakt op basis van eiwit of eiwitpoeder en poedersuiker dit wordt uiteindelijk heel hard behalve als je glycerine erbij voeg :) .
Meestal gebruiken ze RI over marsepein en niet onder marsepein beklede taart dit is dus dan wat ze noemen de Engelse style van taart decoratie
In America gebruiken ze vaker buttercream om hun taarten te maskeren dit is gemaakt op basis van boter/shortening bv (crisco)
gemengd met smaak stoffen, melk/water of poeder suiker dit doen ze even kloppen en dan heb je buttercream ;)
Er zijn zoveel recepten om buttercream te maken dus het is een kwestie om uit te proberen RI is meestal gemaakt op de zelfde manier met dezelfde ingredienten :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".