1 Laatst bewerkt door Cupla (04-01-2011 19:04)

Onderwerp: Hulp gevraagd

Hallo

Ik ben een beginner. Nu is het zo dat ik genoeg centjes heb om spullen kopen. Nu was mij vraag wat kan ik beste nu kopen?

Ik zat zelf denken:
* marsepein kopen,
* kantklaar stift om marsepein op CC vastmaken of moet dat met iets anders??
* uitstekkers
* eventueel stempels enof reliefpatroon

Hebben jullie nog idee of tips dat ik zeker moet kopen? Want ga naar Xenox en Pipoo's

Verder snap ik niet wat je nou precies met Botercreme kan doen en waar koop je die???

Bedankt voor meedenken.

Sorry als topic verkeerd is maar kan niet zo gauw vinden waar wel juist is  :o

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

2

Re: Hulp gevraagd

Hallo,

Heel begrijpelijk al die vragen hoor.
Marsepein vast plakken op een cc'tje doe ik met een beetje witte chocoladepasta.

Met botercreme kun je je taart afsmeren, en vullen.
Je kunt het beste even rustig gaan lezen hier op dit forum, even via de zoekfunctie. Er staat heel veel info op dit forum.
Als je er niet uit komt mail me dan maar even, dan help ik je even verder.
Heel veel lees en bak plezier

3

Er ishoop te lezen haha....ongelooflijk hoeveel hier gepost word...zo denk je dat je eindelijk pagina 1 af heb om lezen om naar pagina 2 te gaan staat er ineens nog meer topcis erbij maar ik geniet ervan!!!!

Dus mij begin is zo ongeveer goed om te kopen en ermee beginnen?

4

Hoi, is er geen taartwinkel bij je in de buurt? Voor marsepein etc kun je daar goedkoper terecht dan bij pipoos.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

5

Of de hebshop hier, maar ik zie ook liever wat ik koop, zeker de eerste keren. Bijbestellen doe ik wel via de hebshop, maar dan weet ik wat ik nodig heb en wat ik wil.

6

Ik weet niet waar hier taartwinkel zijn, 1 in rotterdam dat is planet cake maar vind zooo duur.

En verder breng ik regelmatig bezoek aan Makro maar vind zo duur om gelijk groot inslaan als achteraf toch niet aan mij besteed is. En daarbij is het zo dat merk Funcake altijd uitverkocht is als aanbieding is  :s  dus wat heb je aan Makro vraag ik me af  :Y

Ik zag op site van pipoo dat 250gr marsepein 2,95 euro kost per kleur en ze verkopen ook mixen van Funcake 5 kilo voor 12 euro geloof ik  :think:

7

5 kilo voor 12,- lijkt me erg goedkoop. 1 kilo kost namelijk 4,95.

En waar woon je? anders weten wij misschien nog wel een winkel in de buurt...

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

Ik zou voor uitstekers zeker niet naar de pipoos gaan die zijn daar al snel 1.5 keer zo duur als op inet soms wel 2 keer.

lekker rondneuzen in de action, misschien eenn leuke bakvorm?
Of als ze die nog hebben een blik aardbeien vlaaivulling is heerlijk in de taart ;)

Goedkoop en from scratch kan prima met fondant. zou ik met marsepein niet doen. Gewoongoede kopen mmmm

9 Laatst bewerkt door Cupla (04-01-2011 22:04)

ik woon in Alblasserdam (in buurt van Dordrecht- Sliedrecht- Papendrecht) maar ik heb auto dus ik kan ook naar Rotterdam of zo gaan daar wil ik best wel voor autorijden

:grr:  :grr: Action..ja daar heb ik niet eraan gedacht, ik zal van de week daar snuffelen ze hebben vaak wel leuke dingen.

Ik heb al kast vol bakvormen gekregen en zelf gekocht bij xenox en action uiteraard....dus mag voorlopig geen bakvormen meer kopen van mij man  :lol:

En die 5 kilo voor 12 euro bij Pipoo ik denk dat aktie is ivm datum?? was tot 01.02.2011 goed.... Dat vond ik wel erg krap als beginner om mee oefenen

10

Misschien is Taartshoppie in Zwijndrecht iets voor je.... Of Taart en decoratie in Ridderkerk... Of spullen voor je taart in Dordrecht.....

Daar kan je kijken en praten met mensen die er meer verstand van hebben dan die bij (de meeste) Pipoos staan.

11

Dank dames

ik heb gekeken op site, alle 3 ziet heel leuk uit, zwijndrecht is goedkoopste van 3 maar halve voorraad is niet op voorraad. En verder heeft zwijndrecht beperkte openingstijd.

Ik denk dat ik maarlekker naar ridderkerk ga en daar lekker rondsnuffelt. Betaal e wel meer dan zwijndrecht maar dan heb je echt kwaliteit, want ik zag dat ridderkerk is KVK ingeschreven dus dan weet je zeker dat je goed zit.

Ik zet maar denk ik geen stap in Pipoo's als ik nu goede site heb waar ik terecht kan.

DANK DANK DANK dames

12

En nog een tip.... Als je straks weet wat fijn werkt en wat je zou willen... dan zijn er nog veel goedkopere webshops... Die goed en snel werken.

13

Ja ik denk dat ik dingen van Wilton probeer hoor goede verhalen erover, en bij Ridderkerk heb ze soort startpakket van wilton met diverse inhoud.

deze heb ik nu op mij lijst staan:

-marsepein
- kleurstof van wilton
- smoother
- reliefmat
- uitstekkers
- tools voor bewerken van marsepein
- mix voor CC en bescuit
- mix voor botercreme
- smaakjes voor door botercreme

Zo was het wel ongeveer om mee te beginnen, heb voormezelf budget gemaakt en dat is tot max 100 euro om mee beginnen. Als ik leuker ga vinden en meer wil dan CC kan ik altijd erbij kopen.

14

Dat is waar en als je in zo'n winkel staat dan weet je niet waar je moet kijken en zie je al snel veel leuke dingen. Dus plan je € 100,- niet helemaal in  ;)

15

Cupla schreef:

Dank dames

ik heb gekeken op site, alle 3 ziet heel leuk uit, zwijndrecht is goedkoopste van 3 maar halve voorraad is niet op voorraad. En verder heeft zwijndrecht beperkte openingstijd.

Ik denk dat ik maarlekker naar ridderkerk ga en daar lekker rondsnuffelt. Betaal e wel meer dan zwijndrecht maar dan heb je echt kwaliteit, want ik zag dat ridderkerk is KVK ingeschreven dus dan weet je zeker dat je goed zit.

Ik zet maar denk ik geen stap in Pipoo's als ik nu goede site heb waar ik terecht kan.

DANK DANK DANK dames

Taartshoppie is gewoon een legaal zaakje, dus ook met KvK e.d. Kijk maarop hun site.

Jacqueline

16

Ja had ik gezien maar ridderkerk is voor mij dichterbij....Dat is 8 minuut met auto... Als ik daar niet vind wat ik wilde kan ik altijd nog naar die andere  ;)

Ja ik neem briefgeld mee op = op en me vent gaat mee want als hij niet mee gaat ga ik LOS shoppen...Dus hij zal mee moeten en NEE moeten verkopen  :rolleyes:  anders kan me vent keuken verbouwen voor mij spullen  :lol:  :lol:

17

Ridderkerk is hetzelfde als Geldermalsen, bij de laatste doe ik mijn aankopen als ik het wil zien voelen. Prima winkel hoor met goede info.

En idd. 100 is niks dan, je zit er zo aan. :Y

18

Cupla schreef:

Ja ik neem briefgeld mee op = op en me vent gaat mee want als hij niet mee gaat ga ik LOS shoppen...Dus hij zal mee moeten en NEE moeten verkopen  :rolleyes:  anders kan me vent keuken verbouwen voor mij spullen  :lol:  :lol:

Haha de mijne wilde de laatste x wel eens mee, hij was nog enthousiaster dan ik. Kreeg zelfs 2 bakvormen van hem cadeau.
Ik spaar altijd mijn extraatjes op om te gaan shoppen. Dus heb een vast budget.

19

Ow dat gaat leuk worden hahahah...Ik zie het wel...ik neem hem in elk geval mee...hij weet zelfs welk taart hij wil voor verjaardag in september....Die ene voetbalblikveld....met spelers erop wil hij...Dat word klus voor mij  :lol: