1

Onderwerp: mega cupcake

Hallo allemaal

heb sinds kort  de bakvorm voor een mega cupcake, maar als het bekleed is ziet het er niet uit . :(  :(
Ik gebruik 2 kleuren 1 voor de onder kant en 1 voor de bovenkant en bisquit.
Bekleden jullie deze in 1 keer of gebruiken jullie cake inplaats van bisquit.
Alle tips zijn welkom :Y

groetjes

2

Re: mega cupcake

ik heb em ook, gebruikte voor de onderkant marsepein en voor de bovenkant merengue botercreme om het echte toef effect te versterken

3

kaar schreef:

ik heb em ook, gebruikte voor de onderkant marsepein en voor de bovenkant merengue botercreme om het echte toef effect te versterken

t
Smeerde je dat er dan gewoon boven op? Of doe je hezelfde als met een kleine cupcake.
Heb je misschien een foto van?

4

ehm sorry voor de late reactie maar ik had et er gewoon opgespoten
http://i2.photobucket.com/albums/y40/kaar/taart/DSCN1325.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y40/kaar/taart/IMAGE_231.jpg
Dit is wel van 2 jaar geleden..... ik zou het nu wel mooier doen geloof ik haha :lol:

5

Ik heb het zo gedaan;

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WQV7VYGR.jpg

Ik heb de onderkant ondersteboven bekleed (dus de onderkant van de cupcake is ook bekleed). Voor de bovenste heb ik rolletjes fondant erop geplakt (dun afgesmeerd met mbc). Ik heb hem van biscuit gemaakt, en 6 keer gevuld.

Succes!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

Dat ziet er leuk uit! Maar misschien een stomme vraag.... Hoe snij je dit in stukken?
:think:

Marja's taartjes schreef:

Dat ziet er leuk uit! Maar misschien een stomme vraag.... Hoe snij je dit in stukken?

haha dat vroeg ik me ook al af!!

Ik zing mijn eigen wijsje!

8

Marja's taartjes schreef:

Niet mijn probleem toch?  :+  :lol:

Ik heb tussen de onderste helft (het cc bakje zeg maar) en de "toef" een kartonnetje gedaan. Ze snijden dus eerst de toef in stukjes, en dan de rest. Net als een barbie taart zou ik denken.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

9

o das wel grappig zo'n grote cupcake..

Zeg me als het beter kan...ik wil nog veel leren.

10

Dat ziet er leuk uit zo een mega grote CC :)

11

Mag ik vragen hoe je die grote CC heb gemaakt??  :o
En waar is die vorm te koop??

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

12

Bedankt voor alle tips ga snel weer een poging wagen :Y

13

Glamour schreef:

Ze snijden dus eerst de toef in stukjes, en dan de rest. Net als een barbie taart zou ik denken.

? :think: snij je een barbietaart niet in 1x?  :think: Zitten daar dan ook kartonnetjes in?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

Nee ik bedoel het onderste gedeelte als een barbietaart. Die is namelijk best hoog.

15

Cupla schreef:

in de webshop is de vorm te koop. Ik heb een silicone vorm van e-bay. Als je zoekt op giant cupcake, dan vind je hem wel.

16

Glamour schreef:

Ik heb het zo gedaan;

Ik heb de onderkant ondersteboven bekleed (dus de onderkant van de cupcake is ook bekleed). Voor de bovenste heb ik rolletjes fondant erop geplakt (dun afgesmeerd met mbc). Ik heb hem van biscuit gemaakt, en 6 keer gevuld.

Succes!

Vraagje; wat bedoel je nou met '6 keer gevuld'.

Heb je verder ook nog gebruik gemaakt van een vulling? Ik heb laatst een mega cupcake gemaakt van Funcakes biscuitmix met vulling maar vond het te droog. :nooo

Ik heb trouwens de rode siliconen versie.

'I never met a calorie I didn't like....'

17

Cupla schreef:

bij de xenos

18

DanielleB schreef:
Glamour schreef:

Ik heb het zo gedaan;

Succes!

Vraagje; wat bedoel je nou met '6 keer gevuld'.

Heb je verder ook nog gebruik gemaakt van een vulling? Ik heb laatst een mega cupcake gemaakt van Funcakes biscuitmix met vulling maar vond het te droog. :nooo

Ik heb trouwens de rode siliconen versie.

Die van mij is ook de rode siliconen versie. met '6 keer gevuld' bedoel ik dus dat ik er 6 lagen vulling in heb gedaan. Dus 6 keer doorgesneden en met een vulling gevuld. Ik weet nu niet meer welke vulling ik heb gebruikt.

Als hij te droog is, dan is je biscuit waarschijnlijk te gaar (dus te lang in de oven geweest of de temp te hoog), of te weinig lagen vulling.