Onderwerp: Royal Icing
Ik heb royal icing gemaakt. Moet ik dat in de koelkast bewaren of juist niet. Wie kan mij hier een antwoord opgeven.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Royal Icing
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb royal icing gemaakt. Moet ik dat in de koelkast bewaren of juist niet. Wie kan mij hier een antwoord opgeven.
Ik heb je gemeld.............je staat in de verkeerde rubriek............
Welkom trouwens op dit forum!!
Je staat in de verkeerde rubriek...
in elk geval luchtdicht bewaren. dacht dat ik het in koelkast bewaarde (denk er niet echt meer bij na)
Allereerst wil ik even zeggen dat je niet in de juiste rubriek staat. Voor de juiste rubriek kan je kijken bij de sticky's van elke rubriek.
Ik heb je nu gemeld en dan zullen de modjes te wel verplaatsen.
Royal icing kan je het beste bewaren in een afgesloten doos in de koelkast.
Mocht je het met vers eiwit hebben gemaakt dan vraag ik me zelfs af of je het wel moet bewaren (ik ben een kant en klaar/lekker makkelijk freak ).
welkom op het forum!
[move]---> td algemeen (bij de andere bewaar vragen)
je andere topic heb ik verwijderd. het is niet gewenst om dubbele topics te openen
Royal icing gemaakt met eiwitpoeder bewaar ik altijd buiten de koelkast. Ik las hier laatst ergens dat het ook als het met vers eiwit is buiten de koelkast bewaard kan worden, maar daar heb ik geen ervaring mee. Het belangrijkste is hoe dan ook dat je het goed luchtdicht bewaart. Ik doe dat door een laag vershoudfolie rechtstreeks op de icing te leggen.
welkom op het forum!
je andere topic heb ik verwijderd. het is niet gewenst om dubbele topics te openen
kan je royal icing ook met glucose mengen om een swirll te maken??
want bij faq lees ik dat het met glycerine moet of is dit hetzelfde?
tipsytaartje schreef:welkom op het forum!
want bij faq lees ik dat het met glycerine moet of is dit hetzelfde?
En je quote mij omdat je denkt dat ik dit wel weet???
Glucose en glycerine is niet hetzelfde, glucose is een zoetstof en glycerine zorgt in dit geval voor elasticiteit in de RI.
Een toef van RI lijkt me niet heel lekker,maar het kan wel
mathanja schreef:tipsytaartje schreef:welkom op het forum!
want bij faq lees ik dat het met glycerine moet of is dit hetzelfde?En je quote mij omdat je denkt dat ik dit wel weet???
Glucose en glycerine is niet hetzelfde, glucose is een zoetstof en glycerine zorgt in dit geval voor elasticiteit in de RI.
Een toef van RI lijkt me niet heel lekker,maar het kan wel
duur niet meer in een topic te reageren ook al lees ik de sticky's goed gezien jij 1 v/d mod. ben en ik juist hierover wat wilde vragen vandaar dat ik het jou vraag
waar zou jij dan een swirll mee maken botercreme??
glycerine verhard dus de RI als ik het goed begrijp en glucose gebruik je alleen als je iets zoeter wilt maken...
T komt wel goed mathanja
Ik zou een toef maken van een botercreme Meringue botercreme, of met monchou oid, er zijn vele mogelijkheden
Ik vind de gedachte aan een hap royal icing niet erg lekker. Royal icing hardt van zichzelf al uit Je kunt glycerine toevoegen, zodat het flexibeler blijft en minder uithardt. Waar het ook vaak voor wordt gebruikt, is bij het decoreren van koekjes of lijnen spuiten. Dan breekt je lijntje van RI minder snel
Glucose, voeg je niet toe aan RI, ik zou niet goed weten waarvoor, om royal icing te maken, kun je gewoon poedersuiker als zoetstof gebruiken
De glycerine zorgt er juist voor dat de RI niet superhard wordt maar iets zachter blijft. De "gewone" RI wordt nl. knoerd hard.
Ik zou de swirl met botercreme maken of met merique botercreme. Maar het kan ook met slagroom of zwitserse room ofzo (alleen moet dat dus in de koelkast bewaard blijven).
T komt wel goed mathanja
![]()
Ik zou een toef maken van een botercreme
Meringue botercreme, of met monchou oid, er zijn vele mogelijkheden
![]()
Ik vind de gedachte aan een hap royal icing niet erg lekker. Royal icing hardt van zichzelf al uit
Je kunt glycerine toevoegen, zodat het flexibeler blijft en minder uithardt. Waar het ook vaak voor wordt gebruikt, is bij het decoreren van koekjes of lijnen spuiten. Dan breekt je lijntje van RI minder snel
![]()
hoop toch wel dat ik het nu eens goed doe met een berichtje plaatsen ga vandaag flink bestuderen en anders vraag ik m'n man er maar even bij
![]()
Glucose, voeg je niet toe aan RI, ik zou niet goed weten waarvoor, om royal icing te maken, kun je gewoon poedersuiker als zoetstof gebruiken
bedankt voor de goeie tips nu kan ik weer verder met m'n ideeen
glycerine is dat in de winkel te koop of alleen via de webshop
ik heb wel eens ergens gelezen dat je het ook bij de apotheek kunt halen, maar ik weet niet of dat de goede glycerine is of dat je de medicinale glycerine hetzelfde is. Ik heb geen idee
De glycerine zorgt er juist voor dat de RI niet superhard wordt maar iets zachter blijft. De "gewone" RI wordt nl. knoerd hard.
Ik zou de swirl met botercreme maken of met merique botercreme. Maar het kan ook met slagroom of zwitserse room ofzo (alleen moet dat dus in de koelkast bewaard blijven).
ga het proberen
waar kan je glycerine krijgen?
ik heb wel eens ergens gelezen dat je het ook bij de apotheek kunt halen, maar ik weet niet of dat de goede glycerine is of dat je de medicinale glycerine hetzelfde is. Ik heb geen idee
dat wordt dus googlen om te kijken waar je glycerine kan halen
In de apotheek (althans in de apotheek hier) verkopen ze alleen glycerine voor medicinaal gebruik.....
Bij de apotheek kan je glycerine kopen. Glycerine is eigenlijk glycerol 85%. In voedsel heet glycerine E422
De aoptheker gebruikt het ook als zoetstof in de huisbereidde medicatie of oplosmiddel, of in cremes (om vocht vast te houden). Of om een hoestdrank mee te maken, of..zeep, of.. glycerine wordt bijna overal gebruikt.
Ze geven niet graag een fles mee omdat je er nu eenmaal ook minder plezierige dingen mee kan maken, maar dan moet je wel een grote hekel aan je schoonmama hebben
Bij de apotheek kan je glycerine kopen. Glycerine is eigenlijk glycerol 85%. In voedsel heet glycerine E422
De aoptheker gebruikt het ook als zoetstof in de huisbereidde medicatie of oplosmiddel, of in cremes (om vocht vast te houden). Of om een hoestdrank mee te maken, of..zeep, of.. glycerine wordt bijna overal gebruikt.
![]()
Ze geven niet graag een fles mee omdat je er nu eenmaal ook minder plezierige dingen mee kan maken, maar dan moet je wel een grote hekel aan je schoonmama hebben
![]()
haha nou gelukkig heb ik een hele lieve schoonmoeder
ik zal eens kijken/vragen bij de apotheek hier
hoe is de verhouding dan als je dit aan je RI toevoegd?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Royal Icing