1

Onderwerp: royal icing

ik wil graag royal icing zelf maken
maar ik zie soms dat ze er ook een taart mee afsmeren maar dat wordt toch hard royal icing?

je kan het 6 weken bewaren maar als ik er bloemen van maak is dat dan niet langer?

kan ik er elke smaak voor gebruiken
is botercreme beter? (vindt ik zelf wat boter achtig smaken namelijk had wel aardbei patides gebruikt)

ander vraagje ik zoek een super recept met beschrijving voor kapsel

groeten en nog de allerbeste wensen

olivier

2

Re: royal icing

Welkom op dit forum!

Heb je de zoekfunctie al gebruikt voor je vragen over royal icing en het kapsel? Ook de FAQ en recepten links in je scherm zullen je enorm op weg helpen.

3

Welkom! Royal icing wordt inderdaad hard, maar over het afsmeren van taarten weet ik eigenlijk niets. Je kan bloemen van royal icing zeker langer dan 6 weken bewaren, het langste dat ik heb gedaan was een maand of drie en toen waren ze nog prima!

4

Je kunt je taarten prima met ri bedekken maar dan kan je er het beste glycerine doorheen doen (als je met eiwitpoeder werkt) of citroensap (als je met vers eiwit werkt).

De buitenlaag is dan knapperig en maar toch zacht van binnen. Verder kan je het beste 3 dunne laagjes aanbrengen in plaats van 1 dikke. Of het echt zin heeft om er een smaak aan toe te voegen zou ik niet weten....