1

Onderwerp: Combi Magnetron en Biscuitmix

Ik ben een beginner wat taarten bakken betreft dus even een vraagje die ik zo gauw niet kan terugvinden op het forum.
Ik heb een combi magnetron kan hem dus als magnetron gebruiken en oven (elektrisch) Ik lees steeds op het forum dat je het biscuitdeeg op 3 temperaturen het beste kan bakken (elk 10 minuten?) maar dat lukt bij mijn oven niet want dan moet ik telkens weer het deurtje opendoen, nieuwe temperatuur inschakelen enz. Wat is de beste temperatuur en hoelang om een biscuitdeeg te maken in mijn oven?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

groetjes carina

2

Re: Combi Magnetron en Biscuitmix

Hmm, da´s een vrij moeilijke vraag om te beantwoorden: ik heb hier 2 combi ovens (magnetron en hete lucht), en bij de ene moet ik de temp juist iets lager zetten dan voorgeschreven, en bij de andere juist iets hoger. Denk dus dat het afhankelijk is van het merk oven. Als je bij andere gerechten (pizza, ovenfriet,..) merkt dat het snel iets te verbrand uit ziet, dan best iets lager, en omgekeerd.. Maar ik bak dus ook op dezelfde temperatuur de hele tijd...
Succes!!

3

Hete lucht 160 graden moet lukken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Met de mix die ik gebruik zet ik de combi oven van mij op 180 graden en dan bak ik de taart in 35 minuten.

Mijn combi kan je ook niet via een draaiknop oid tijdens het bakken opnieuw instellen.
Als die klaar is druk ik m uit en stel ik m opnieuw in das in een paar sec gebeurd. De oven blijft warm van binnen.
En doe dus niet de deur open!!!

Enjoy, Life, Laugh and Cake!