1

Onderwerp: Kapsel ingevroren...

Kun je dan uiteindelijk de taart, als er wat over is bijvoorbeeld, nog eens invriezen?? ander moet ik misschien een kleiner taart maken, denk dat er anders heel veel overblijft! (Maar tis zo leuk om te stapelen! ;-D)

2

Re: Kapsel ingevroren...

Ik heb het zelf nog  nooit  gedaan, maar ik heb al van andere forummers  begrepen dat dat gewoon mogelijk is, volgens mij doet de banketbakker dat ook wel eens hoor!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

tja, dnek vraag het even na voordat ik met een "mega" taart aan kom en moeders natuurlijk vraagt, kan ik het invriezen...heb echt geen idee!

Tja, ze zijn nu afgekoeld... weet iemand of ik ze in de vriezer kan "gooien' ( en als er taart overgebleven is, dus weer opnieuw invriezen??)

5

Doe ik wel. En net wat Bien zegt, ik ben niet de enige, is al eens vaker op het forum ter sprake geweest. Het is allemaal 'droog spul' dat je invriest. Ik zou het met gevulde taart niet doen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

tja, da's het probleem..de  taart zoals ie helemaal af is, aangesneden, evt terug de vriezer in... nog nooit iemand geprobeerd??

7

Je bedoelt nu, je net gebakken en afgekoelde kapsel in de vriezer.
Er ooit weer uit, vullen, bekleden, aansnijden en daarna wat overblijft weer de vriezer in. Klopt dat? Zo ja, dat kan hoor.
Smaakt nog net zo goed als voor dat je hem weer in de vriezer deed, vind ik zelf. Wij hadden altijd taart over, heerlijk voor een andere keer.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Ja inderdaad! Ik wil een bruidstaart maken... een eerste taart ( nou ja, tweede, vandaag eentje gepost) maar een eerste bruidstaartje... en we zijn maar met 6 man woensdag! hahaha... Als ie echt heeeeel lekker is, gooit moeders hem niet weg, dus dan kan hij dus nog eesn de vriezer is! (Normaals denk je 2 keer invriezen, no way...maar met taart is dat dus anders!) Bedankt!! Sein groen om "groot" te bakken! hahaha

9

Dorieneliane schreef:

tja, da's het probleem..de  taart zoals ie helemaal af is, aangesneden, evt terug de vriezer in... nog nooit iemand geprobeerd??

Of ik snap jou niet, of jij mij niet ;) (dikke kans het laatste en dat ligt dan niet aan jou :D)
Ik vries kapsel altijd in, daarna maak ik hem op (als in: vullen, bekleden en decoreren) en als-ie dan niet opgaat, kan-ie z

10

ohhhhwwww.... solly... Ja tuurlijk, nee inderdaad, kale taart eerst in de vriezer... woensdag leuk maken en dan misschien woensdagavond weer in de vriezer! Ding moet dan gewoon in 2 keer op! hahaha...
Moet echt beter gaan lezen! :-D

11

Kwartje viel gelukkig. Nou lekker bakken dan!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

12

nou ja eurie! :-D

13

Nee sorry hoor

1x in de vriezer

Of eerst als biscuit en dan niet meer

of de taart helemaal maken en de restjes in de vriezer

cateren is ook gebakjes maken :)

14

huhhhh??/ Ik dacht dat we eruit waren.... Dus maar 1 x vriezer?? Nou ja, te laat! hahaha de kapsels liggen er al in en geheid dat er overblijft...nagoed, meerdere meiden hebben dat al gedaan, dus ik vertrouw het wel!

15

Nee je mag iets wat ontdooit is noooooit meer opnieuw invriezen!!
Niet doen dus.

Grt. Esther

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

16

Dat hangt toch echt wel af van wat je (weer) invriest hoor. En zo niet, dan hoor ik graag meer :)