1

Onderwerp: Stapelvraag

Even een omgekeerde vraag.... Voor mijn buren mag ik een bruidstaart maken. Nu hebben ze zelf een standaard. Deze is 40 cm, 32 cm en 20cm. Even los van het aantal personen dat nodig is, wat zou een mooie verhouding zijn voor 3 taarten? De taarten komen boven elkaar, maar wel los van elkaar te staan. Alvast bedankt.

Enjoy!

2 Laatst bewerkt door Sonj@ (31-12-2010 09:58)

Re: Stapelvraag

Moeilijke vraag als je niet weet hoeveel personen en ook niet hoe die standaard eruit ziet  :s

Misschien onder iedere taart een zelfde kleur onderboard gebruiken en de taarten zo decoreren dat het altijd een geheel is?

En voor de verhouding? 30-25-20. Maar 25-20-15 kan natuurlijk ook.
Maar als ze toch niet op elkaar gestapeld worden maakt de onderlinge afstand misschien ook niet zoveel uit?

Affijn, geen nuttige reactie van mij dus....

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Ik gebruik meestal 30, 25 en 18. Maar dat is op een stapsgewijze etagaire...

4

Oke, ik snap natuurlijk dat de vraag niet heel duidelijk is..... Als ik op de 40 cm plek een taart zet van 30 cm, heb ik dus 10 cm over. Moet je dan om het in verhouding te houden, ook een vierde van de onderplaat over laten van de platen van 32 en 20 cm? Dan zou je uitkomen op 30, 25 en 15 cm. Klinkt dit logisch of niet?
Het is een metalen standaard, dun plateau en 16 cm tussenruimte. Er is natuurlijk een aantal personen op deze bruiloft, maar we gaan even puur voor het oog (verhouding dus), er zijn nl minder mensen dan we taart zullen hebben (24). Hoop dat het zo duidelijker is....

Enjoy!

5

Hm verder geen tips????

Heb ook nog een onderplaatprobleem... Het onderste plateau is heel lelijk geworden, dus daar moet ik wat mee.... Is het mooi om de onderste dan te bekleden met fondant? Het plateau is heel dun, dus een lintje erom kan niet. Hm leuk zo'n standaard  ;) .

Enjoy!

6

Hoi Rosajati,

Ik zou alle onderplaten bekleden met het fondant waar je ook de taart mee bekleedt. Dat geeft meer eenheid en trekt meer aandacht naar de taart. Nadeel van een standaard is dat het mogelijk te veel de aandacht opeist.

Heb je dat al eerder gedaan met jouw kleurstoffen? Ik bedoel dat sommige kleurstoffen ietwat van kleur veranderen als het geheel ingedroogd is of als het een paar dagen licht heeft gezien. Als je de onderplaten van de week bekleedt en de rest van de taart de week erop dan kan het zijn dat je kleurverschil hebt. Da's dus een puntje ter overweging, maar als je een lint of parelrand gebruikt onderaan je taart dan 'breek' je de twee kleurvlakken en zal het menselijke oog vanzelf beide kleuren weer gelijk maken. Haal je het lint weg dan zie je echt verschil, maar goed.

Heeft de bruid jou (eindelijk!) verteld wat voor taart ze wil?

Dan weet je ook of een lint, een parelrand of rozenrand kan.

Suc6 hoor. Een bruidstaart is en blijft spannend. Het maakt niet uit hoeveel je er al gemaakt hebt, t'is iedere keer weer spannend.

Groetjes.

Met zoete groet! Akire

7

rosajati schreef:

Hm verder geen tips????

Heb ook nog een onderplaatprobleem... Het onderste plateau is heel lelijk geworden, dus daar moet ik wat mee.... Is het mooi om de onderste dan te bekleden met fondant? Het plateau is heel dun, dus een lintje erom kan niet. Hm leuk zo'n standaard  ;) .

En een cakedrum van de zelfde maat er op en dan een lintje om beide??