1

Onderwerp: cupcake met fondant

Vandaag heerlijk gefreubelt! Samen met mn kleine nichtje :)
Had vorige week vanalles besteld in de shop (was netjes op tijd binnen!) en vandaag dus de kans om alles aan te breken.

De aller aller eerste keer had ik bij een winkeltje rolmarsepein gekocht en dit beviel goed. Nu wilde ik graag wat meer bestellen en ik zag dat rolfondant ietsjes goedkoper was, op mijn forumvraag wat nou het specifieke verschil was had ik niet ontzettend antwoord gehad waarom ik het niet zou doen: dus ik besteld!

Was toch echt een enorme tegenvaller, want ik vind het écht niet lekker op een cupcake! Net alsof je een stukje uitgekauwd kauwgom zit te eten... Tis een beetje plasticachtig en smelt niet lekker weg op je tong, zoals marsepein doet :( Het lag ook wat zwaar op de maag.

Ligt het aan mij, of aan het product?

Alvast bedankt voor de reacties,
Bianca

Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal.

Re: cupcake met fondant

welke heb je besteld?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik persoonlijk vind fondant niet te pruimen daarom werk ik alleen met marsepein.

4

@ Tirza: Heb de rolfondant van funcakes besteld.

@wjanzen: heb je wel eens dat het scheurt? Bij mij scheurde het redelijk snel met uitrollen

5

Fondant is qua smaak echt niet te vergelijken met marsepein. Ik vind het persoonlijk ook écht niet lekker. Boetseren doe ik wel met fondant, maar bekleden  van een taart of cc doe ik met marsepein.

(sorry, je eerste topic had ik dus niet gezien  :o )

6

@ Roos:
Ahaaa, dat verklaart! Eten jullie de boetseersels altijd wel op?

En hoe bewaar je dan je marsepein en fondant? Want zo onwijs vaak doe ik het niet :s

Ook lees ik wel eens marsefont, dit lijkt me een 1:1 mengsel. Is dit wel lekker, en eetbaar?

7

Marsfond 50/50% is voor mij het meest fijne werken.
De smaak van marsepein, maar de rekbaarheid van fondant.

Super!

Groetjes Daniëlle