1

Onderwerp: kan ganachetaart in de vriezer?

Hoi allemaal,
Ben al op de zoekfunctie aan het kijken geweest, maar heb het nog niet kunnen vinden. Wellicht weet iemand het gewoon. Ik wil voor de doop van Selena (volgende week) 2 taarten maken en omdat ik niet alles op het laatste moment wil doen, wil ik van het weekend al de ganachetaart maken (nog zonder decoraties, maar al wel gevuld)
Vraag 1:
- Kan een ganachetaart in de vriezer?
- Welke vullingen zijn dan het beste?
Ik neem aan dat je dan geen verse aardbeien kunt gebruiken, dat zal wel smurrie worden verwacht ik :S

Ik hoop dat jullie het weten
ALvast bedankt weer voor de moeite

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

2

Re: kan ganachetaart in de vriezer?

Hoi Carina, ik heb al een keer een ganache-taart ingevroren, kan helemaal prima :-D dus geen zorgen en gewoon lekker doen, wel ruim van te voren eruit halen en gewoon rustig laten ontdooien in de koelkast (althans dat heb ik gedaan en ging zo goed).
Voor de vulling heb ik wel ook al een keertje een frambozenmousse ingevroren, dat was ook prima gegaan, verse aardbeien zo zou ik niet doen, komt zoveel vocht bij door het vriezen (ja ik denk ook aan smurrie ;) :-D), misschien anders iets met banketbakkersroom, dat is ook goed in te vriezen (duurt wel heel lang het ontdooien vind ik zelf, langer dan botercreme vd webshop). Maar een botercreme met misschien chocolade (puur, toblerone), hazelnootpasta, mokka ofzo zou ook heel lekker zijn bij ganache taart. Zelf vind ik kersenvlaaivulling ook altijd errug lekker als 2e laag (en die gaat ook goed in de vriezer :-D).

Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

hartelijk bedankt voor jouw reactie. Ik ga lekker morgen de taart maken. Heb er al helemaal zin in. Het wordt lekker kersenvlaaivulling en een laag banketbakkersroom met een laagje 4-vruchtenjam erop. En dat dijkje botercreme gaan we zeker doen!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

Carina schreef:

En dat dijkje botercreme gaan we zeker doen!

Dijkje ganache bedoel je toch? ;) :-D

Klinkt heeeerlijk trouwens Carina!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"