1

Onderwerp: nieuwe verslaving!!

Hallo, ik zocht een voorbeeld voor een leuke taart voor mijn dochter die dinsdag 3 jaar wordt. Ik heb er teveel gevonden!!  Helaas vond mijn "taartenbakster" de taart die ik wilde ( paarse little pony taart ) te veel werk. Ik heb via deze site in de omgeving nog iemand gezocht, maar die had niet genoeg tijd meer. Toen heb ik maar besloten dat ik zelf aan de slag ga. Ik heb een aantal spullen besteld via de webshop, en ga morgen beginnen met een barbie taart. (sneeuwwitje) Deze staat duidelijk omschreven op de site, en ik hoop dat het gaat lukken, want ik ben helemaal enthousiast geworden van alle taarten die ik heb gezien. Ik hoop na enig oefenen ook zulke kunstwerken te gaan maken. Ik vind het wel moeilijk om te kiezen welke vulling ik ga gebruiken, ik heb wat voorbeelden bekeken, maar er is zoveel !Tips zijn welkom!!

Wacht niet op het leven, het leven wacht op jou
Groetjes van anita

2

Re: nieuwe verslaving!!

ook ik heb net mijn eerste barbietaart achter de rug, en eigenlijk ook gelijk mijn eerste taart........ik heb t simpel gehouden (zo weinig mogelijk te mislukken de eerste keer), banketbakkersroom, slagroom en jam en chocoladebotercreme (het gewone recept met paar schepjes cacao er doorheen) en ondanks dat ik de taarten een dag vantevoren had gebakken (en de chaos al weer had opgeruimd) ben ik toch wel 4 uur bezig geweest aan de barbietaart, vulling maken, doorsnijden, marsepein freubelen, hij was pas om 1:00 klaar en toen heb ik m gewoon in de tuin in een vuilniszak neergezet, ik heb namelijk een klein koelkastje en daar paste hij van zijn levensdagen niet in
in ieder geval heel veel succes en ik ben nu al de volgende reden aan het bedenken om weer een taart te gaan maken, hoezo verslavend

Alles goed???? nee 3 fout

3

Hoi, ik ben gerda en ook op zoek naar allerlei informatie over het bakken en versieren van z'n mooie taart.Ook ik vindt het moeilijk om te kiezen waar ik mee zal beginnen.Ik vind op deze site veel leuke bruikbare tips.

Taartie La Mama

welkom dames op het meest verslavende forum, 1 tip bij het maken van je barbietaart neem de tijd ervoor want dat scheelt stress en je hebt er echt de tijd voor nodig, alle informatie kun je hier vinden evt ook via de zoek functie, en natuurlijk gewoon vragen hoor er zijn hier zat mensen die je willen en kunnen helpen.
geef de moed niet op maar geniet van je nieuwe hobby.

en alles laten zien in de show off, we zijn nl. heel nieuwsgierig.

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

5

Ik heb de barbietaart gemaakt met de computer binnen loopafstand op de how to: barbietaart zo kon ik alles opzoeken :think: tijdens het maken

Alles goed???? nee 3 fout

6

Ik ben vandaag begonnen met de bovenkant van het jurkje van sneeuwwitje. Dat was best lastig, maar voor de eerste keer vind ik 'm best goed gelukt. Morgen ga ik de onderkant maken, en dinsdag gaan we hem opeten! Als íe af is zal ik er een foto van maken, en 'm showen. Ik ben blij dat ik vandaag al begonnen ben, want alleen het topje koste me al ruim een uur. Voor de vulling twijfel ik nog tussen monchou-kersen-bastognekooek of zwitserse room-mandarijntjes-speculaas.
groetjes, anita

Wacht niet op het leven, het leven wacht op jou
Groetjes van anita

7

Hallo!

ik lees al hartstikke goeie tips! Gaat helemaal goed komen, en ik ben dus reuze benieuwd!

Welkom, succes en vooral plezier met maken en decoreren!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl