Ik gebruik M&B. Vooral de witte variant daarvan is erg soepel, de donkere kleuren zijn wat stugger.
De soepele fondant werkt wel fijn, maar scheurt ook wat sneller. De stuggere fondant scheurt minder snel, maar is lastiger mooi om een rare vorm te krijgen. Voor beide versies geldt dat je erg snel moet werken, en ze zijn minder elastisch. M&B blijft wel erg mooi van structuur, hij droogt wel iets uit (vrij snel), maar wordt niet keihard.
Laatst heb ik Bakels gebruikt voor een topsy turvy, dat ging echt heel goed. Het is een nogal hoge en erg schuine topsy, dus als dit lukt, lukt zo'n wavy helemaal. Je hoeft met bakels minder snel te werken dan met M&B, maar het droogt uiteindelijk iets te hard op naar mijn smaak.
Marshmellowfondant van regalice heb ik een tijdje terug ook eens gebruikt om te zien waar iedereen zo laaiend over is. Nou het is inderdaad erg fijn spul. Het scheurt een stuk minder snel en het vormt zich erg makkelijk strak om de taart.
Als je aan de extreme wavyvormen gaat, kun je toch beter in tweeën bekleden, of zelf even testen hoever je met jouw fondant kan gaan.
Ik krijg M&B nou eenmaal vrij voordelig, dus ik hou het daar maar bij voorlopig.