1

Onderwerp: vraag oven temperatuur en tijd

Hallo Allemaal Ik ben pas nieuw hier en vind het dus moeilijk om snel iets te vinden over mijn vraag
Pas geleden heb ik een taart workshop gedaan;toen was de biscuit al gebakken ;nu is dus mijn vraag kan iemand me vertellen hoelang en op welke temperatuur ik een biscuit moet bakken
Ik heb een oven van de ikea ;volgens mij elektrisch;dat je van boven en onder kan verwarmen (statisch noemen ze dat geloof ik)
Graag wil ik het dan weten voor zowel 22 cm ronde vorm als voor de blanda schaaltjes van 12 en 20 cm doorsnede
De biscuit mix heb ik voor nu kant en klaar gekocht/mix bij speciaal taarten zaakje in Elst gelderland
graag hoor ik jullie reacties :)

Taarten maken is geweldig

2

Re: vraag oven temperatuur en tijd

Staan er aanwijzingen op de verpakking? Dan zou ik daar mee beginnen.
En verder is het ook een kwestie van uitproberen  :Y Iedere oven is anders.

Ikzelf bak met hetelucht op 140 graden.

Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Sonj@ schreef:

Staan er aanwijzingen op de verpakking? Dan zou ik daar mee beginnen.
En verder is het ook een kwestie van uitproberen  :Y Iedere oven is anders.

Ikzelf bak met hetelucht op 140 graden.

Succes!

Ik zie nergens staan dat iemand elektrisch bakt ;is het dan heel anders?
En hoe weet je of je de temperatuur moet veranderen tijdens het bakken?
Alvast bedankt :)

Taarten maken is geweldig

4

Hoe iemand anders bakt kan ik niet zeggen, alleen hoe ik het doe  ;) , maar er volgen vast nog meer reacties!

Het tussendoor ophogen deed ik eerst wel, maar nu ben ik er weer mee gestopt. Ik kreeg eerst een enorme bult in het midden van mijn taarten en nu rijst hij wat 'egaler'.

En of hij gaar is? Altijd even testen met een prikker of voelen met de je hand: als hij niet 'terugveert' is hij nog niet gaar.

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!