Wendyke schreef:Ik vind ze helemaal super!! Ik heb het boek van Bakerella ook, maar iets weerhoudt me ervan om eraan te beginnen... Ik heb een tijdje terug e.e.a. geprobeerd maar toen werden de candymelts niet vloeibaar genoeg om te dippen.
Heb jij nog iets speciaals door de candymelts gedaan? En hoe heb je ze gesmolten, in de magnetron of au bain-marie?
dank je wel voor je compliment
. Ik heb het boek niet, maar op de site gekeken. Ik wil ze ook altijd wel maken, maar zie er altijd weer tegen op. Ik doe het gewoon in fases, ik maak een cake wanneer ik er zin in heb, dan maak ik ook de bolletjes met stokjes en als ik geen zin/tijd meer heb, vries ik ze gewoon in. En ga ik een andere keer weer verder.
Wat ik daardoor wel ondervonden heb, is als je de cakepops bevroren bewerkt met gesmolten chocola of candymelts, dat de chocola dan gaat barsten, dus toch een beetje laten ontdooien van tevoren.
Ik gebruik een chocoladefonduepannetje wat ik ooit bij de aldi heb gekocht, om de candymelts te smelten (wel goed roeren tussendoor) en ik doe er wat crisco door om de candymelts (of chocola) wat dunner en meer vloeibaar te krijgen. Werkt perfect!
Succes!
printje nodig? Mail me! Ik print op ouwel, frosting en icingsheetsmijn taartjes:
http://s1019.photobucket.com/home/wendieverhaar/index