1

Onderwerp: hoe moet ik boetseren

ik ben leek in taartenbakland, maar een kei in boetseren, fimoklei wel te verstaan, maar dat smeert en plakt een stuk beter aan elkaar dan marsepein en nou heb ik een stuk marsepein over (knalgroen) en wou hier eens mee aan de slag om wat uit te proberen en de vraag is, blijft marsepein aan elkaar plakken of heb je hier (eetbare) lijm of zoiets bij nodig, en is marsepein het handigst om mee te boetseren?  en als je vantevoren wat gemaakt heb, hoe bewaar je het dan het best? in een afgesloten bakje of in de vriezer?'
groetjes Petra

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: hoe moet ik boetseren

Marsepein plakt aan elkaar door een klein druppeltje water en sommige delen zoals hoofdjes op een romp, steek je er een stukje spaghetti in. Je kan het makkelijk bewaren in een afgesloten bakje of zoals ik het doe, geleerd van mijn juf, onder een glazen stolp.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Wat ik ook wel eens heb gedaan is van fondant met tylose staafjes maken. Lang laten drogen, dan kun je die ook als ondersteuningsstokjes gebruiken. Je kunt voor zwaardere dingen ook edible glue gebruiken (maar ook dat moet drogen hoor, anders valt het armpje er nog af ;))

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Bien schreef:

Je kan het makkelijk bewaren in een afgesloten bakje of zoals ik het doe, geleerd van mijn juf, onder een glazen stolp.

vanwaar de glazen stolp, ipv bakje?

Alles goed???? nee 3 fout