1

Onderwerp: Taart wordt zo zoet?

Hey iedereen!

Ik weet niet of de vraag hier helemaal goed staat, maar allez; daar gaatie..

Ik heb vandaag een taart gemaakt. Ik was opzich wel tevreden, maar hij was zo zoet..

Het beslag is zoet, de botercreme is zoet, de vulling was zoet, de fondant is zoet..

Ik heb gebruikt:

Biscuitbeslag (100gr suiker, 100gr bloem, 4 eieren)
Botercreme (boter en poedersuiker)
Fluff als vulling (dat marshmellow spul)

Ik ben zelf wel een zoetekauw, maar mijn moeder niet. Ik zou graag eens een taart maken die zij ook lekker vindt..
Niet te zoet dus..

Iemand tips wat betreft de binnenkant/buitenkant/vulling?

Groetjes

Sharissa

If it fits in a toaster, i can cook it!

2

Re: Taart wordt zo zoet?

Vanille biscuit met 1 dun laagje botercreme afwisselen met bv tropischevruchten of bosvruchten

N-Joy Cakes

3 Laatst bewerkt door Vizzstick (27-12-2010 00:04)

Die fluff is ook wel errug zoet ja. Vaak doe ik een frisse vulling met een iets zwaardere vulling. Of twee frisse vullingen.

Je kan bijvoorbeeld (vers) fruit gebruiken, of Lemon curd, frisse roomkaas vermengd met iets of een bavarois. Citrus smaakjes maken het vaak ook iets minder zoet.

En persoonlijk vind ik botercreme als vulling ook niet lekker. Heel zwaar en zoet. Ik gebruik het alleen om af te smeren en soms als dun laagje onder een iets nattere vulling.

Wat je bijvoorbeeld ook kan doen voor mensen die niet heel erg van zoet houden is mokka achtige smaken gebruiken. Dat lijkt soms iets minder zoet vind ik persoonlijk.

:)

4

Bedankt voor de tips! :Y ..
De botercreme gebruikte ik inderdaad voor het afsmeren :)..

Vooral bavarois klinkt erg goed!

If it fits in a toaster, i can cook it!

5

Sharissa schreef:

Bedankt voor de tips! :Y ..
De botercreme gebruikte ik inderdaad voor het afsmeren :)..

Vooral bavarois klinkt erg goed!

Ohja.. verkeerd gelezen haha! Dacht dat je ook botercreme als vulling erbij had.  :o

Succes  ;)

6

Bisquit gevuld met citroenbavarois en lemoncurd, afgesmeerd met meringue botercreme en dan bekleden met marsepein of fondant.

Groetjes, Elly

7

Stukjes fruit in je vulling doen het vaak ook erg goed, alleen moet je dan wel zorgen dat het geheel niet te nat wordt.
Wat ook kan is crème fraîche en pure chocolade 1:1 als vulling. (eerst smelten enzo en mengen en laten afkoelen)