1

Onderwerp: [feedback] wat is de kerstbal en wat is de taart

Dat is wel duidelijk, maar ik vond de echtre kerstbalmuffins zo grappig en met mijn hobby wel bij mij passen.

Voor een buurmeisje heb ik dit kerststukje gemaakt.
Ze vroeg of ik voor haar wat wou maken, het mocht niet te veel kosten, het moest een aardigheidje zijn.
Daar hoefde ik niet lang over na te denken, voor een avondje oppassen, maak ik wel wat voor je  ;) .
Ik hoop dat ze hem leuk vind. MAAR......................
Ik heb sinds kort de bal bakvorm, maar hoe bekleed je zo'n ding echt goed. Al ziet het er op de foto best aardig uit.  O-)
Ik krijg hem niet echt helemaal rond bekleed zonder plooien.
Respect voor iedereen die het wel lukt  :Y  :Y
Dus als iemand een tip heeft of een opmerking, graaaaaaag.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SKONNK3O-D.jpg

cake my day

2

Re: [feedback] wat is de kerstbal en wat is de taart

Wat een mooie kleur hebben de ballen, welke kleur heb je daarvoor gebruikt?
Vind het motief erop ook erg mooi!

Helaas zelf nog geen ballen gemaakt dus heb geen tips voor het bekleden sorry.

Say YES with joy. Say NO without fear.

Thimomam schreef:

Wat een mooie kleur hebben de ballen, welke kleur heb je daarvoor gebruikt?
Vind het motief erop ook erg mooi!

Helaas zelf nog geen ballen gemaakt dus heb geen tips voor het bekleden sorry.

Dank je voor je reactie, ik heb de kleuren poppy red gebruikt als basis om het marsepein te kleuren, daardoorheen heb ik rainbowdust kleur claret gebruikt.
Daarna heb ik hem laten glimmen met edible lustre dust ook weer de kleur claret, vermengt met alcohol om het eromheen te smeren.
de motiefjes zijn gemaakt met de Celcrafts Celshapes Scrolls
Dit is wel een priegelwerkje, maar als je het een paar keer hebt gedaan, gaat het wel wat makkelijker, ik heb de vorm bepoederd met maizena

cake my day

4

Dank je voor je reactie, ik heb de kleuren poppy red gebruikt als basis om het marsepein te kleuren, daardoorheen heb ik rainbowdust kleur claret gebruikt.
Daarna heb ik hem laten glimmen met edible lustre dust ook weer de kleur claret, vermengt met alcohol om het eromheen te smeren.
de motiefjes zijn gemaakt met de Celcrafts Celshapes Scrolls
Dit is wel een priegelwerkje, maar als je het een paar keer hebt gedaan, gaat het wel wat makkelijker, ik heb de vorm bepoederd met maizena

Dat ga ik zeker een keer proberen met die kleuren, vind het erg mooi.
Toch maar eens kijken of ik die mold ergens kan vinden lijkt me erg de moeite waard als ik naar het resultaat kijk :)

Say YES with joy. Say NO without fear.