1

Onderwerp: TIP: Super lekker die 'LorAnn Super Strength Flavour'

Voordat ik het bij een taart voor een klant gebruik heb ik vanavond de 'LorAnn Super Strength Flavour' geprobeerd door de fondant voor cupcakes voor eigen gebruik.

Ik heb een paar druppels door witte fondant gedaan en ik was eerst een beetje huiverig of het niet te chemisch zou smaken maar hier waren ze direct enthousiast! De fondant verkleurde overigens nauwelijks. Ook wel handig om te weten  :+

2 Laatst bewerkt door annick67 (24-12-2010 22:58)

Re: TIP: Super lekker die 'LorAnn Super Strength Flavour'

Oooooo ik heb ook een paar flesjes in huis om eens uit te proberen..... ik ben zó benieuwd!  :9

Nauwelijks verkleuren..... als in niet zichtbaar, of toch wél zichtbaar? Dan zou ik wel twijfelen om het te gebruiken bij witte fondant; ik zou niet willen dat dat verkleurt....  :think:

welke smaak heb je nu geprobeerd anneke?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

tipsytaartje schreef:

welke smaak heb je nu geprobeerd anneke?

Tangerine. Had namelijk geen idee wat dat zou zijn. Het smaakt een beetje tropisch richting sinaasappel/citroen. Ik heb 6 druppels op 200 gram fondant gebruikt.

5

Heb net even opgezocht wat tangerine is en volgens Wikipedia is het:

een oranje citrusvrucht, lijkend op de mandarijn   :+

6

annick67 schreef:

Nauwelijks verkleuren..... als in niet zichtbaar, of toch wél zichtbaar? Dan zou ik wel twijfelen om het te gebruiken bij witte fondant; ik zou niet willen dat dat verkleurt....  :think:

Ik kan het nu bij avondlicht niet echt goed zien maar zal hier morgen even op terug komen als ik ze in het daglicht zet.

Wordt vervolgd...... :D

7

Graag, heb hier de smaken (even kijken) liggen...
- strawberry kiwi
- Pralines & Cream
- Vanilla Butternut (vanille & walnoot)

cool dat je gewoon iets besteld wat je niet kent!!
volgens mij geeft het sowieso geen kleurverschil als he vloeistofje al wit is.
ik heb eens 1 flesje besteld, almond, en daar heb ik een beetje een trauma van. Ben erg benieuwd naar andere ervaringen c.q. smaken :Y Dan ga ik nl ook die smaken proberen.

annick, jij hebt ze nog niet gebruikt he? laat je t hier weten als je dat wel hebt?
1 tip, mocht de geur/smaak te sterk zijn, dan even 1 dagje in laten trekken, dan zou het wat beter tot zn recht moeten komen.
Bij de almond vond ik het nog steeds niet lekker, maar misschien ligt dat ook wel aan mij...  :think:

groetjes Tirza     

9

Annekehil schreef:
annick67 schreef:

Ik kan het nu bij avondlicht niet echt goed zien maar zal hier morgen even op terug komen als ik ze in het daglicht zet.

Wordt vervolgd...... :D

Uiteindelijk heb ik er ook nog een paar met frambozen en praline gemaakt. Persoonlijk vond ik de praline niet lekker in combinatie met fondant maar de frambozen echt heerlijk. Ik denk dat praline wel tot z'n recht komt in botercreme of iets dergelijks. De fruitsmaken kunnen prima in fondant.

De cuppies met praline zijn iets minder wit. Heb 2 druppels op 50 gram gebruikt en ik denk als je er 1 druppel meer bij doet dat ze richting ivoorkleur gaan. Wel iets om rekening mee te houden!

Heb net even een foto gemaakt van de cuppies:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y8SQRNV7.jpg

De sneeuwvlok op de achtergrond is gemaakt van fondant met praline en je ziet dat er wel iets kleurverschil is. Het rondje met de kerstengel is met de frambozen.

10 Laatst bewerkt door annick67 (25-12-2010 13:03)

Kan ik het ook door kapsel(mix) doen, ja toch? In dat geval ga ik een praliné kapsel bakken straks......  :rolleyes:

Alleen nog even uitvogelen hoeveel ik erdoor doe...... (7 eieren met mix enzo...).... komt ook wel goed!  :+

11 Laatst bewerkt door Annekehil (25-12-2010 13:05)

annick67 schreef:

Kan ik het ook door kapsel(mix) doen, ja toch? In dat geval ga ik een praliné kapsel bakken straks......  :rolleyes:

Welke heb je want de LorAnn Super Strength Flavour is voor 'koude' verwerking en LorAnn Bakery Emulsion is bedoeld om mee te bakken......

Zou zo zonde zijn van je werk :(

12

Ik heb beide..... 1 flesje bakery emulsion (andere smaak zie ik net, Buttery Sweet Dough) en de eerder genoemde 4 flesjes flavour die ik door de fondant/marsepein wil gebruiken....

Ach, ik ga gewoon prutsen als ik mezelf ertoe kan zetten, dát lukt nog niet erg (de bank zit véél te lekker :lol:).

13

Hier lopen we ook allemaal nog in pyama..... :+  Moet kunnen. Succes en ik ben benieuwd hoe alles smaakt!!!

14

Ik heb de marsepein gekleurd, het flesje chocolate-hazelnut super strength flavour klaar staan......

En nu ben ik bang dat het ránzig gaat smaken..... hahaha  :D

Zal eerst een druppeltje proberen in een heel klein stukje Zeelandia.... *fingers crossed*

15

Zal ik doen.  :D

Persoonlijk denk ik dat frisse fruitsmaken beter samen gaan met de zoete smaak van fondant/marsepein dan de chocolade/nootachtige smaken.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!!!!

16

ben benieuwd  :Y

ik zie trouwens staan bij de LorAnn Super Strength Flavour: "De smaak gaat niet verloren bij verhitting."

en bij de LorAnn Bakery Emulsion: "Een prima keuze voor alle zelf te maken taarten, bodems, cakes, koekjes, maar ook vullingen, icing en desserts."

zo lijkt het alsof je ze beide kunt gebruiken voor zowel fondant oid als voor kapsels e.d.  :think:

groetjes Tirza     

17

Ik heb per ongeluk 2 druppels op 25 gram gedaan.... dat is al teveel vind ik, te sterke smaak.

Inderdaad is 1 druppel Super Strength Flavour per 25 gram marsepein prima. Zo is de smaak niet overheersend, maar proef je het wél.

Prima smaak....... dat durf ik wel aan! :lol:

18 Laatst bewerkt door Miss Pebble (26-12-2010 16:21)

Ik ben helemaal weg van de apple, van de gewone flavouring oils...
Al een tijdje geleden gekocht -appel aan de buitenkant kan natuurlijk niet overal bij  ;)
Ga deze varianten ook eens uitproberen!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

19

Miss Pebble schreef:

Ik ben helemaal weg van de apple, maar ik heb geen idee welke variant het is... Al een tijdje geleden gekocht, en appel aan de buitenkant kan natuurlijk niet overal bij  ;)

Die lijkt me heerlijk fris, net als de raspberry.

20

Misschien haal ik een oud topic ongewenst omhoog maar ik heb net de vanilla butternut door wat botercreme gedaan.

Hij is erg lekker! Een beetje vanille butterscotch met heel in de verte een mokka achtig smaakje.

Ik was in de veronderstelling dat een butternut in Amerika een soort snoepje is. Blijkt dus dat een butternut een pompoen is, en als ik zoek op butternuts dan vind ik ook een soort walnoten.
Beide haal ik toch niet echt uit de smaak.  :lol:

Wie o wie weet wat ze nou precies bedoelen met butternut?

21 Laatst bewerkt door annick67 (02-02-2011 00:34)

edit: ik dacht walnoot ergens gelezen/gezien te hebben maar weet niet meer waar........ *hmpf....*  :s  :grr:

22

Kijk, tóch makkelijk gevonden...... beschrijving van de LorAnn Super Strength Flavor Vanilla Butternut......  :+

"Vanilla Butternut Flavoring Oil, zeer geconcentreerde smaakstof op basis van olie met de gecombineerde smaak van vanille en walnoot."

23

Ah kijk... Had al op de site van Lorann zelf gekeken maar daar kon ik het niet vinden. En bij taart en decoratie stond pompoen.  :lol:

klinkt ook eigenlijk wel logischer dan pompoen. Achja, naar walnoot smaakt het niet maar hij is wel erg lekker!  :P