1

Onderwerp: Eerste taart maken!!

Hallo beste mensen,

Ik vind dit zo'n leuke site!! Ik heb me pas aangemeld. Ik wil heel graag een fondant- taart maken. Wat moet ik allemaal aanschaffen? Ik heb dus helemaal niets, behalve fondant.

Hoe maak je bijv die mooie lijntjes in je fondanttaart. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. Soms zie je een taart met bijv een ruitvorm erin gedrukt.

en roosjes? Ik zie soms van die prachtige taarten met een hele sliert van roosjes aan de zijkanten (dit is misschien te hoog gegrepen voor een beginneling hihi)

Ik zag op FunDeko.nl allerlei dingen, maar ik wil de basisdingen aanschaffen. Kan iemand mij helpen met een lijstje??

2

Re: Eerste taart maken!!

Welkom...................heb je de faq al doorgelezen?

Verder sta je verkeerd..........deze rubriek is om te showen nadat je die eerste taart hebt gemaakt. Dus ik heb je even gemeld..........

Verder heeft deze site een leuke zoekfunctie en als je zoekt op de woorden BEGINNER en SPULLEN, kom je heel ver!

Succes met je eerste taart en ik ben benieuwd naar de foto!

[move]---> td algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Karin09 thanx voor je bericht! Had het helemaal niet door... :/

5

Ik ben ook verzot op de site. heel veel leuke ideeen opgedaan en geleerd.

Als je een basisset wilt heb je biscuitmix nodig voor de taart zelf. Verder kleurstoffen, rood, blauw, geel en evt wit en zwart. Verder heb je poedersuiker nodig om je werkblad mee in te smeren tegen het plakken.
En natuurlijk een deegroller, bakvorm, messen etc.
Voor de vullingen kun je vanalles gebruiken, kijk eens bij de recepten in de kolom links.

Voor die ruitvormen zijn er speciale stempels/cutters te krijgen in de webshop.

Voor de eerste keren zou ik werken met uitstekertjes. Makkelijk en snel mooie resultaten en een goede kans om je materialen te leren kennen. Als je wat ervaring hebt kun je gaan puzzelen en boetseren.
Roosjes zijn niet heel moeilijk, zie alle how to's.

Bij de how to's staan heel veel essentiele basics voor beginners.
Als je een fimje wilt: http://educatie.ntr.nl/beeldbank/ zoek op taart.

Succes!

6

Ilonas schreef:

Bij de how to's staan heel veel essentiele basics voor beginners.
Als je een fimje wilt: http://educatie.ntr.nl/beeldbank/ zoek op taart.

Succes!

Dan kom je bij de teleac-serie van vrije tijd tv............en daarover zijn over een aantal dingen de meningen hier nogal verdeeld  ;)