1

Onderwerp: Stoofpeertjesvulling

Ik heb op verschillende plekken gelezen over stoofpeertjes vulling. Dit leek me nou een lekkere vulling voor kerst, maar hoe maak ik die.

Mijn idee was om de stoofpeertjes in kleine stukjes te doen en de sap van de stoofpeertjes in te dikken met iets van gelei (ik las elders taartina oid). Zou dit wat zijn? En hoeveel heb ik nodig?

Ik wou de vulling combineren met banketbakkersroom.

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

Re: Stoofpeertjesvulling

ik gebruik de mona stoofpeertjes puding...deze is heerlijk en je kan hem zo gebruiken...
denk dat de meeste van ons deze gebruiken...

3

Ohw die vind ik dus echt niet lekker! Ik wou er zelf een soort vlaaivulling van maken zeg maar.

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

4 Laatst bewerkt door Daphne91 (23-12-2010 17:23)

Je kan ook het sap van de stoofpeertjes verwarmen (wel een paar lepels koude sap achterhouden). Het koude sap meng je goed met een paar lepels maizena zodat er geen klontjes meer inzitten. Zodra het sap warm is voeg je het maizenamengsel toe en laat je het op het vuur goed doorverwarmen terwijl je roert. (Als het niet dik genoeg wordt, voeg je nog meer maizena toe wat je eerst weer mengt met wat koude sap of desnoods wat koud water.) Wanneer het sap ingedikt is voeg je de stukjes stoofpeer toe en wanneer het afgekoeld is heb je (denk ik) een lekkere stoofperenvlaaivulling. :)
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat het een beetje duidelijk is! :)
Ik heb trouwens geen idee hoeveel je nodig hebt.

Groetjes, Daphne

5 Laatst bewerkt door Sylliek (27-12-2010 16:20)

Goede tip, die ga ik proberen! Ik ben niet echt een grote fan van gelei dus dit is het proberen waard!

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

6

@ Daphne91 Het was zeker een goede tip, het werd een hele mooie stoofpeertjes vulling, hij was ook erg lekker.

Ik heb de vulling wel op film staan, maar helaas niet op de foto. Dit is de taart geworden:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=128676

Groetjes Syl,
Piece of Pie!