1

Onderwerp: grrrr biscuit mislukt?

hoi,

vanmiddag een biscuit gebakken, maar blijkbaar zaten er luchtbellen in de hoeken. Er zitten aan de rand (bovenkant) stukken los.
Wat moet ik nu doen? Zou ik het nog mooi krijgen?

Moet ik een dunne laag er af zagen/ snijden, of kan dat niet? Omdat je dan zeg maar de cake aan de buitenkant krijgt.

wie o wie kan me helpen?

Re: grrrr biscuit mislukt?

Ik denk dat het er een beetje aan ligt hoeveel stukken er los liggen.
Bij een paar stukjes is het mogelijk om het op te vullen met botercreme tijdens het afsmeren.
Vind je de stukken te groot of te veel dan is afsnijden een goede optie. En dat de cake dan aan de buitenkant komt... dat is geen probleem, alleen een beetje voorzichtiger aanbrengen van de afsmeerlaag aangezien de cake dan een beetje kan gaan kruimelen.
Duidelijk of toch niet.... ahum

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

3

heb je ingesprayed met bakspray? dan kan het zijn, dat je teveel gespoten hebt.... ook moet je het een minuutje laten staan voor je je deeg in de vorm doet. dat zou een oorzaak kunnen zijn.

Groetjes, Dorothea.

4

ja heb bakspray gebruikt, maar dat ging altijd goed.

ok dus ik kan de bovenlaag eraf snijden?

5

Ik zou niet de bovenkant eraf snijden, maar proberen om de stukjes te maskeren met botercreme. Mocht je het wel eraf willen snijden dan kun je wanneer je de taart gaat vullen en afsmeren de bovenkant (die je dus hebt afgesneden) even in de diepvries om zo kruimelvorming zoveel mogelijk te voorkomen.

6

Even een extra laagje botercreme aanbrengen. Dus eerste laag, alvast zo goed mogelijk proberen op te vullen. Koelen en dan een tweede laagje, weer koelen. Nastrijken met een warm droog paletmes en dan zou je er al een heel eind moeten zijn. Desnoods de laatste probleemplekken nog een keertje doen. Moet goedkomen!

7

nou, het is aardig goedgekomen.
Heb het opgelost met extra botercreme. Tja je blijft het ietsje zien als je goed kijkt, maar ja... helaas.

bedankt allemaal!