1

Onderwerp: Formaat taart

Hoi,
heb pas een paar taarten gebakken (voor de verjaardagen van m'n dochter) en wil volgend jaar mijn eigen bruidstaart bakken. Moet dus komend jaar flink oefenen en alle tips zijn welkom.
Vraag me af hoeveel taarten ik nodig heb, er zijn zo'n 90 gasten. Wilde misschien dat taartplateau voor 4 taarten van 27,5 cm uit de webshop gebruiken, zou dit genoeg zijn?
Alvast bedankt voor jullie tips.

Groetjes

veel bakplezier, groetjes Annemiek

2

Re: Formaat taart

Als je wilt weten voor hoeveel personen een taart is, kan je kijken op www.felicitaartjes.nl, bij schema's staat het. Erg handig!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

Ik ga uit van minimaal 16 personen uit zo'n taart, dan zou je dat dus niet redden..

Maar mss heb ik het verkeerd!

x mo

4

Nee hoor Mo, ik zou het ook niet doen.
Een taart van 26cm komt in mijn schemaatje (lijkt op dat van felicitaartjes.nl, maar net wat anders ;) komt ook op 18 stukjes (+ / -  2) uit.

Is een stapeltaart zonder plateau misschien wat? Of taarten op een standaard en een paar in dezelfde kleur ernaast?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Had afgelopen zaterdag trouwens een taart voor 80-90 personen, was het alweer bijna vergeten, hahaha. En dat waren 3 taarten van 23x33 en 2 taarten van 23x23. Moest er natuurlijk wel het een en ander afsnijiden voor de vorm, maar dat was niet overdreven veel. Heb je een beetje een idee.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

bedankt allemaal voor de tips, echt super.
zijn afgelopen donderdag in ondertrouw gegaan en heb voor die gelegenheid ook een taart gemaakt. met de bokkepootjesvulling en een ganache van witte chocola. was erg lekker. maar duurt het altijd zolang totdat die ganache een beetje stolt, og heb ik misschien iets verkeerds gedaan, het bleef zo lang heel vloeibaar. heb ook botercreme tussen biscuit en ganche gedaan, moest dat eigenlijk?

groetjes

veel bakplezier, groetjes Annemiek