1

Onderwerp: Je zou hem bijna uit t raam gooien!!

Morgen komt een vriendin van me uit parijs (die is een weekje in NL) een bakkie doen. Dus ik dacht goh laat ik eens een mooie taart voor haar maken. Nou echt alles ging mis! Ik wilde graag een stapel taart maken en de tweede werd maar niet gaar.. de derde die ik maakte verbande :S en toen was ik het zat haha. Dus uiteindelijk is dit het geworden..

En hoe zit het met jullie marsepein? Ik vind het maar rot spul! Ik had eerst altijd fondant en ik moet zeggen dat ik met marsepein echt niet makkelijk iets maak.. Misschien ligt het aan de soort marsepein? Nouja hier is die dan!

http://img251.imageshack.us/img251/1120/taart2.jpg

2

Re: Je zou hem bijna uit t raam gooien!!

heel lief, PRACHTIGE ROZEN

3

Wat een drama, maar vast een lekkere taart. Hij is erg mooi geworden, mooie kleuren en prachtige bloemen.

En waarom overgegaan op de marsepein, om de smaak? Ik vindt het heerlijk maar ook erg plakkerig, mischien een idee om marsefond te proberen, marspein mengen met fondant.

Taarten -Workshops- Winkeltje -Leeuwarden
www.eigentaartje.nl

Sinne schreef:

Wat een drama, maar vast een lekkere taart. Hij is erg mooi geworden, mooie kleuren en prachtige bloemen.

En waarom overgegaan op de marsepein, om de smaak? Ik vindt het heerlijk maar ook erg plakkerig, mischien een idee om marsefond te proberen, marspein mengen met fondant.

Haha ja het is een drama.. Heb ook een combimagnetron dus daar kan het wle eens aan liggen.

Ooh wat een goed idee zeg! Wist nie tdat dat ook kon haha.. Ja me vriend houd helemaal niet zo van fondant.. Maar ik merk gewoon meteen verschil met kneden het plakt inderdaad zo! Word er gek van. Maar bedankt voor de tip!  :thumb:

5

leuk taartje! Ik vind marsepein helemaal niet plakken (fondant juist wel  :s )

wjanzen schreef:

Haha hmm.. Misschien heb ik wel t verkeerde merk ofzo, Ik ben pas net begonnen dus heb 2x een Kilo bij de Jamin gekocht.. Wilde nu van de webshop gaan bestellen.. En ik rol het uit op een houten plank met een houten deegroller en dat plakt zo gigantisch! Dus daar moet ik even wat anders voor kopen.

7

RowanVeenstra schreef:
wjanzen schreef:

Haha hmm.. Misschien heb ik wel t verkeerde merk ofzo, Ik ben pas net begonnen dus heb 2x een Kilo bij de Jamin gekocht.. Wilde nu van de webshop gaan bestellen.. En ik rol het uit op een houten plank met een houten deegroller en dat plakt zo gigantisch! Dus daar moet ik even wat anders voor kopen.

bij mij plakt het ook niet, gelukkig hihi ik vind fondant weer zo plakkerig, vooral als het "warm" word van je handen.....

Maar erg mooie rozen!!!  :thumb:

Groetjes, Jolanda

8

Ik deed t dus ook met een houten roller (gister, voor de aller eerste keer) en die houten roller (net nieuw) gaat de bak in denk ik. Plastic ga ik nu proberen! Las al dat iemand een pvc buis gebruikte  :+  Geweldig

Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal.

9

ik rol het ook uit met een houten roller, maar dan op een granieten aanrechtblad en ik hou de roller goed onder de poedersuiker, gaat prima bij mij

Groetjes, Jolanda

10

inderdaad prachtige rozen!
Ik gebruik alleen nog rolfondant van Callebaut, scheurt niet, plakt niet en is ideaal om te boetseren, je moet zelfs geen tylose gebruiken.
Marsepein heb ik nog niet echt geprobeerd.. Misschien toch maar eens een poging wagen..

pokergirl schreef:

inderdaad prachtige rozen!
Ik gebruik alleen nog rolfondant van Callebaut, scheurt niet, plakt niet en is ideaal om te boetseren, je moet zelfs geen tylose gebruiken.
Marsepein heb ik nog niet echt geprobeerd.. Misschien toch maar eens een poging wagen..

Oke, Ja ik moet zegen dat k met Fondant ook nooit problemen heb maar als ik een taartje voor thuis maak maak ik hem met marsepein omdat ik dat iets lekkerder vind dan fondant! Maar de tip om het te mengen klinkt ook slim! Dus dat maar eens proberen..