1

Onderwerp: HELP Flowerpaste MISLUKT

ik heb vanochtend geprobeerd flowerpaste te maken:

1 eiwit opkloppen
250 gr poedersuiker beetje bij beetje toevoegen
10 ml tylose toevoegen en geijk gestopt met mengen tot het stug werd.

vervolgens op een beetje tylose met klein beetje crisco doorgekneed en voelde en zag er goed uit.

goed luchtdicht bewaard en toen ik het net door ging kneden voelde het nog steeds goed soepel en met het uitrollen plakte het aan alle kanten en ik trok het met mijn rollertje helemaal in stukjes.

wat heb ik verkeerd gedaan???

N-Joy Cakes

Re: HELP Flowerpaste MISLUKT

je hebt flowerpaste 2 gemaakt?

want wat je beschrijft klopt niet helemaal, om te beginnen moet je de eiwit niet opkloppen

en verder, hoe lang heb je het bewaard en hoe?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3 Laatst bewerkt door NiQ (18-12-2010 20:16)

ik had het recept doorgekregen waarbij het op deze manier was beschreven. is dat het dan het probleem geweest dat is de suiker niet direct heb meegeklopt met tijdens het opkloppen (met vlinderslag) beetje bij beetje heb toegevoegd?

ik zie nou ok dat de verhouding van de paste hier heel anders zijn dan het recept die ik heb.

N-Joy Cakes

mwah in die van jou zit meer poedersuiker, de rest is hetzelfde. de verhoudingen van de gene die hier staat klopt niet helemaal, je moet namelijk naderhand erg veel poedersuiker toevoegen :Y

ik heb ook ooit eens zelf flowerpaste gemaakt, dat ging na een week of ehm 4 schimmelen, op kamertemp luchtdicht in folie en toe in bakje.
Ik heb eens ergens gelezen, dat je flowerpaste beter in porties kunt invriezen, dan blijft het heel lang goed.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Je moet je eiwit niet opkloppen alleen een beetje loskloppen.

6

ik heb het net nog een keertje geprobeerd, en nu is het gelukkig wel gelukt.
ik heb het op dezelfde manier gedaan, alleen tijdens het mengen samen met de 10 ml tylose ook een schepje crisco toegevoegd en iets minder lang gemengd met de machine.

N-Joy Cakes