1

Onderwerp: Botercreme

Ik heb net even gekeken, maar kan het niet zo snel vinden, dus vandaar even deze vraag.
Ik maak zelf de botercreme om af te smeren. Heb het recept gebruikt van deze site. Alleen nu heb ik alleen roomboter gebruikt en dat is geen succes. Het blijft heel erg slap. Nu moet ik wel zeggen dat ik smeerbare roomboter heb gebruikt.
Mijn vraag, enig idee hoe dit kan ennh...wat voor roomboter en gewone boter gebruiken jullie? Margarine neem ik aan en harde roomboter?

2

Re: Botercreme

:Y Harde roomboter in van die papieren pakjes gebruiken. De smeerbare vorm is al zacht en wordt ook niet meer hard.
Ik gebruik alttijd de goedkoopste uit de supermarkt :9

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik maak de botercreme ook met de goedkoopste roomboter uit de supermarkt, maar zet de creme, voor ik hem op de taart smeer, even in de magnetron. Hij is dan lekker smeerbaar, komt niet zo dik op de taart, en wordt in de koelkast goed hard. :Y

4

hilda55 schreef:

Ik maak de botercreme ook met de goedkoopste roomboter uit de supermarkt, maar zet de creme, voor ik hem op de taart smeer, even in de magnetron. Hij is dan lekker smeerbaar, komt niet zo dik op de taart, en wordt in de koelkast goed hard. :Y

ok, dus als ik alleen roomboter gebruik dan de harde variant. Jullie gebruiken dus alleen de roomboter en niet gemengt met gewone margarine??

5

nee, ik niet tenminste

6

Ja, ik gebruik alleen de goedkoopste roomboter. Dat is vaak eigen merk. De overgebleven mix kun je invriezen.

7

oke, dat van mij was ook vrij zacht, dat was dus het probleem denk ik. Ga het nog een keer proberen.