1

Onderwerp: Bloemenmandje met fondant in de koelkast?

Wie heeft hier ervaring mee. Een klant wil een bloemenmandje met 3D bloemen (zie mijn profielfoto). Ze haalt de taart zaterdag op en wil het zondag opeten. Kan ze het bloemenmandje in de koelkast bewaren of zijn dan de volgende dag de bloemen ingestort? Wie heeft hier ervaring mee? Ik maak de bloemen van fondant.

Ze wil een vulling van gele room. Kan ik haar dan aanraden de taart in de garage te bewaren en zouden de bloemen dan niet slap worden?

Hoor graag jullie ervaring met 3D decoraties en een dag bewaren in de koelkast. Anders verzin ik een ander ontwerp.

Bedankt alvast!!

2

Re: Bloemenmandje met fondant in de koelkast?

Geen ervaring, maar als de bloemen uitgehard zijn, dan lijkt het mij dat ze vanuit de koelkast weer slap worden.

De komende dagen is het buiten kouder dan in de koelkast, dus het lijkt mij niet verstandig, maar ik weet het niet zeker.

Wel weet ik zeker dat de gele room wel in de koelkast bewaard moet worden, dus misschien toch een andere vulling, die wel buiten de koelkast kan worden bewaard ? En dan de taart gewoon in een taartdoos op het aanrecht bewaren ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

Re: Bloemenmandje met fondant in de koelkast?

Gaat volgens mij wel goed hoor. Ik heb het vaker gedaan en nog geen probelemen, zelfs uit de vriezer ging goed. De decoraties maak ik dan met fondant waar wel tylose aan toegevoegd is. Succes!

groetjes el