1

Onderwerp: Help mijn pettinice plakt

Wie kan mij helpen? ik had laatst voor het eerst rolfondant van pettinice gekocht. Ik gebruik nl altijd marsepein. Maar ik vind de marsepein zo hard dat ik pijn krijg in mijn polsen van het lange kneden. Dus wilde ik fondant proberen maar nu heb ik m gekleurd met de kleurpasta en luchtdicht verpakt om vervolgens een dag later ermee te gaan werken. maar hij plakt nu als een gek.  :grr: . En de witte fondant dus helemaal niet. Doe ik iets fout? En wie kan mij vertellen wat ik eraan kan doen? Crisco heb ik al gebruikt en dat werkt dus niet.
Groetjes astrid

Re: Help mijn pettinice plakt

misschien een beetje poedersuiker erdoor?

waar heb je het bewaard?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Het lijkt me dat je iets teveel kleurstof hebt gebruikt. Wat je kan proberen is om gezeefde poedersuiker erdoor te kneden.

Suc6!!!

4

Ha, Tirza even snel; zelfde advies  ;)

:D

groetjes Tirza     

6

Ok bedankt, ik zal het eens proberen. Ik heb idd behoorlijk wat kleurstof gebruikt omdat ik bordeau wilde maken. Niet dat dat nu gelukt is :nooo. Ik vind dat je bij marsepein veeeeel minder kleurstof nodig hebt dan bij fondant. Is dat normaal of ligt dat gewoon aan mij  :lol:

7

Oh ja en ik heb het in een bakje bewaard (zo bewaar ik nl ook altijd mijn marsepein)

8

Nee je hebt gelijk. Marsepein heeft al een 'kleurtje'. Wil je felle kleuren dan kan je het beste met marsepein werken en voor de pasteltinten met fondant.

Ik meng ook wel marsepein met fondant; marsefont. Is ook heel goed te kleuren en wordt ook lekker gevonden.

Overigens koop ik rood en zwart altijd kant en klaar. Je hebt altijd een goed kleur.

9

@strid schreef:

Oh ja en ik heb het in een bakje bewaard (zo bewaar ik nl ook altijd mijn marsepein)

Ik rol het (per kleur) in vershoudfolie (luchtdicht) en doe dit (per kleur) in een plastic zakje. Een bakje zou natuurlijk ook goed kunnen.

10

Ja idd van de marsepein koop ik rood en zwart ook altijd kant en klaar maar ik wilde eerst proberen of ik fondant fijn vond werken. want er zijn zoveel verschillende verhalen over, dus eerst zelf ervaren. Ik ga het ook ns proberen om te mengen ben benieuwd.
Bedankt!

11

Annekehil schreef:
@strid schreef:

Ik rol het (per kleur) in vershoudfolie (luchtdicht) en doe dit (per kleur) in een plastic zakje. Een bakje zou natuurlijk ook goed kunnen.

zou ik met fondant niet doen, omdat dat snel uitdroogt. in een zakje en dan in een bakje :Y

groetjes Tirza     

12

Graag gedaan en veel succes!