Onderwerp: Kan dit (dagen van te voren)

Dinsdag is een vriendinetje haar dochter jarig. Ik mag de taart maken maar ben maandag de hele dag in engeland en pas laat terug.

Kan ik zondag (zo laat mogelijk) de taart maken? is dit dat te eten dinsdag middag?

Of zal ik zondag vullen en afsmeren en dan in de vriezer, zodat ik dinsdag ochtend vroeg kan bekleden en versieren (zal dan wel al het voorwerk hebben gedaan?

what to do?

Groetjes Natasja!

2

Re: Kan dit (dagen van te voren)

Volgens mij moet dat geen problemen geven als je de taart op zondag maakt. Ik zou het zo doen in ieder geval.

3

ik ook!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

Ik maak ook even gebruik van je topic :) Als je op woensdag een taart maakt, kun je deze dan ook zaterdag nog eten. Of zit hier echt te lang tussen?

5

ik vind dit persoonlijk echt te lang. Weet ook niet wat voor een vulling je wilt gebruiken? want als er iets van slagroom inzit dan zeker niet.

Liefs, Zanoni

Natasja loves cupcakes schreef:

Ik maak ook even gebruik van je topic :) Als je op woensdag een taart maakt, kun je deze dan ook zaterdag nog eten. Of zit hier echt te lang tussen?

Hangt ervan af wat je gaat maken.
Cake bijvoorbeeld blijft wel langer lekker dan biscuit. En rekening houden met de vullingen!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

7

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Cake bijvoorbeeld blijft wel langer lekker dan biscuit. En rekening houden met de vullingen!

:Y  Ligt er volledig en hoe-wat-waar

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

8

Zondag maken en dinsdag kan best. Jouw vriendin zal weten, dat je het een dag eerder maakt, dus geen probleem lijkt me. Hoeveel mensen eten niet nog 2 dagen later van de overgebleven taart?

Groet, Jolanda

Judy schreef:
Suikertaartjes-Suuz schreef:

:Y  Ligt er volledig en hoe-wat-waar

Oke bedankt, dan doe ik hem eerst nog even in de vriezer. Ik wil als vulling zwitserse room doen. Je kunt de taart in een taartdoos gewoon bekleed invriezen toch? En dan in de koelkast af laten koelen zodat het marsepein niet gaat zweten toch?

10 Laatst bewerkt door Astrid73 (17-12-2010 20:33)

Ja, 24 uur voor gebruik in de koelkast laten ontdooien. Dan een half uur (of langer afhankelijk van de grootte en vulling) voor het aansnijden op kamertemperatuur laten komen.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

11

ja maar, op zondag invriezen om dinsdagvroeg te decoreren en dan ook nog 24u van te voren ontdooien. Dat kan toch niet?

Tenminste, je doet hem zondagavond in de vries en haalt hem er maandagochtend weer uit. Dat heeft toch niet zoveel zin?

Het lijkt mij afsmeren en bedekken op zondag, in de koelkast en dan dinsdag decoreren

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Carien schreef:

ja maar, op zondag invriezen om dinsdagvroeg te decoreren en dan ook nog 24u van te voren ontdooien. Dat kan toch niet?

Tenminste, je doet hem zondagavond in de vries en haalt hem er maandagochtend weer uit. Dat heeft toch niet zoveel zin?

Het lijkt mij afsmeren en bedekken op zondag, in de koelkast en dan dinsdag decoreren

Ooh, ik begreep dat ze het bekleed en al in de vriezer zou doen, vandaar.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)