1

Onderwerp: taart maken zonder kleurstoffen

Hoi,

Ik heb een advies nodig.
Ik wil een taart gaan maken voor een vriendin maar zij mag absoluut geen kleurstoffen hebben (ze word er zeer agressief van)
Hebben jullie ideetjes waarmee ik de de marsepein kan kleuren en waarmee ik de taart kan vullen?

Alvast bedankt,

groetjes Manon

2

Re: taart maken zonder kleurstoffen

Ik neem aan dat het gaat om kunstmatige kleurstoffen? Misschien kun je dan wel vruchtensap gebruiken; bv wortelsap, bosvruchtensap, tomaaat/aardbeiensap etc?

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

3

Ik bedoel inderdaad kunstmatige kleurstoffen.
Vruchtensap is een goed idee.

4

Ik zou geen vruchtensap door je marsepein heen mengen, denk dat dat niet goed komt  :)
Weet ook niet zo goed wat je wel zou kunnen doen. ik neem aan dat er ook natuurlijke kleurstoffen te koop zijn. Ik zou even op internet zoeken  :/

Succes!

Liefs van Christel
www.taartvanchris.hyves.nl

5

Diverse bruinen kun je maken met cacao!
Als je zelf marsmellowfondant maakt kun je het water om de marsmellows te smelten wellicht wel vervangen door bessensap of bieten rood voor roze?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Limonadesiroop zonder kleurstoffen kun je gebruiken. Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar als je zelf mashmallowfondant maakt gebruik je mashmallowd en  doe je er een eetlepel water in. Zou het ook lukken met de limonadesiroop? Dan moet je alleen geen marsepein gebruiken maar fondant.
:)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

7

ik heb zelf toevallig biologische marsepein gekregen. in roze en blauw: hele mooie diepe kleuren en dus biologisch.... is dat wat?

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom