1

Onderwerp: Hoeveel personen uit Barbietaart?

Op de website van Felictaartje las ik dat uit een wondermold 16-20 personen kunnen!
Ze gebruiken dan 330 gram mix. Maar bij een taart van 25 cm gebruiken ze 400 gram mix en die is ook voor 16-20 personen!

Iemand ervaring met hoeveel stukken er uit een wondermold gaan?

2

Re: Hoeveel personen uit Barbietaart?

hier gaan er 16 stukken uit..

3

up

4

Ik heb er een keer 1 gemaakt met een tulbandvorm, en daarbovenop een kleinere. Daar hebben ruim 18 mensen van gegeten. Maar het is natuurlijk wel afhankelijk van de grote van de stukken.

Ik zie soms taarten bij de bakker of de hema en als ik dan het aantal personen lees, dan denk ik: Geef iedereen dan een plak cake, dan hebben ze meer  :o  Vind soms dat er dus met wel erg kleine stukken gerekend wordt. Met marsepein/fondant moet je overigens wel kleinere stukken rekenen dan bij bijvoorbeeld slagroom.

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

5

freijak schreef:

Ik heb er een keer 1 gemaakt met een tulbandvorm, en daarbovenop een kleinere. Daar hebben ruim 18 mensen van gegeten. Maar het is natuurlijk wel afhankelijk van de grote van de stukken.

Ik zie soms taarten bij de bakker of de hema en als ik dan het aantal personen lees, dan denk ik: Geef iedereen dan een plak cake, dan hebben ze meer  :o  Vind soms dat er dus met wel erg kleine stukken gerekend wordt. Met marsepein/fondant moet je overigens wel kleinere stukken rekenen dan bij bijvoorbeeld slagroom.

ja precies, daar heb je dus helemaal gelijk in. Nu wil ze een taart voor 18 personen! Dus ja twijfel ik of het kan met de wonder mold!