1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (17-12-2010 06:51)

Onderwerp: mijn workshop resultaat van de workshop: taart op chique bij Marianne

hierbij gingen we werken met stencils en royal icing. tja en dat is best lastig :Y
aller eerst had ik gewoon uit 2 bakjes de restjes gepakt met BC om te vullen, ik had niet door dat er 1 bedoeld was voor afmeren en eentje voor het vullen, ik dacht ik pak hier gewoon een restje en daar nog een restje :lol: en Marianne had nog wel zo'n mooi systeem voor de bakjes.... hmmm toch beter opletten Brenda....
vervolgens mocht ik natuurlijk met de mij zo geliefde MMF werken alleen mijn andere grote liefde, de deegroller, die heeft lieve M natuurlijk niet, die heefft alleen maar de mooie en goede gereedschappen zoals de mooie rolstokken.....  :s  dat had ik nog niet eerder gedaan met uitrollen van grote lappen fondant voor het bekleden, ik heb zo'n  goedkope houten van de blokker en daar kan ik mee lezen en schrijven (slaan ook als het moet :lol: )
dus ik zat lekker te emmeren met uitrollen wat ik tot 3 x toe over heb gedaan :o  heb er maar gelijk bij verteld dat ik nu door de mand viel en dat mijn man altijd de taarten maakt hier in huis en ikke niet  :+ 
tja, en dan heb je de taart bekleed.... en dan.... wil je natuurlijk gelijk een groot stencil want dat leek mij het moeilijkste...
nu weet ik niet of dat het moeilijkste ook was, maar ik vond het nog best lastig om te doen: de juiste dikte, de juiste hoeveelheid er op doen en dan niet te veel weer weghalen. het er heel voorzichtig weer afhalen van het stencil. en een opluchting als je daarbij niet bewogen hebt. gelijk wat leer momentjes voor een volgende kant..... en vervolgens krijg je meer lef en durf en gaat het al iets makkelijker en de laatste kant was natuurlijk het mooiste. helaas is dat bij mij niet de voorkant geworden want ik had spontaan een klein rood vlekje op de bovenkant en daar wilde ik nog letters overheen zetten.
al met al was het weer een leuke ervaring en een heel leerzame workshop. heerlijk genoten met alle gezellige dames bij M. en vanmorgen heb ik na de foto de taart afgeleverd bij school waar hij met open armen werd ontvangen...

http://media.cakecentral.com/gallery/629646/1292492799.jpg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: mijn workshop resultaat van de workshop: taart op chique bij Marianne

Oh, wauw, die is geweldig!

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

prachtig! :thumb:

Love at first bite!
www.sprookjestaarten.be

4

hahaha....wat een leuk verhaal te lezen zo onder het genot van een bakje kofje. Deegroller bij blokker vandaan kan ik ook zeer goed mee werken en gebruik ik nog voor koekjes, maar laatst heb ik dr al een barst in geslagen toen ik nootjes wilde pletten :s De grote kunststof gebruik ik nu al een tijdje maar voor de zekerheid wil ik toch binnenkort een nieuwe bij de blokker vandaan voor dr bij.
Wat lijkt mij dat gezellig een workshop bij M. Zit hier helemaal jaloers te zijn.
Mooi resultaat ook op de taart. Icing is zulk wonderlijk spul!

5

Mooooooi!  :thumb:

6

Heel erg mooi geworden!!!!!

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

Hij is toch goed gelukt  hoor. En je verhaal ook, ( :lol:  :lol: )
Heb ook zo een houten roller vind ik ook heerlijk om mee te werken :thumb:

gr. Bianca Wolst

Groetjes Bianca Wolst

8

Leuke taart. Is het kerstboompje in het midden ook een stencil? Die vind ik wel erg mooi strak  :Y .
Heb ook nog wat stencils liggen en zou ze graag eens uitproberen. Maar ik durf niet  :lol:  :lol:
Misschien ook maar eens een ws volgen :think:

9

mooi!!!!!

10

ooooh wat moooi!
Ik wist nog helemaal niet dat je ook kunt stencilen met RI!
Dat wil ik ook nog wel eens gaan leren. (weer iets voor op mijn verlanglijstje!)
Geweldig  :thumb: 
(vooral ook met het verhaal erbij  ;) )

Dat is toch een TAART waard!

11

wat een mooie taart! echt gaaf!

12

Zucht... wéér een geweldig mooie Kwebbeltje-taart!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

13

Mooi hoor! Leuke kersttaart, eens iets helemaal anders  :Y

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

14

Prachtig.

Helaas zie je hier maar weinig stencils terwijl je best snel een geweldig resultaat kunt krijgen. Mooie taart met leuk verhaal :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

16

gezellig kwebbel verhaal en een kwebbelstijl taart!
(je herkent jou stijl, grappig!)
vind hem mooi!! en stencils goed gelukt! :thumb:  :Y

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

17

femmie schreef:

(je herkent jou stijl, grappig!)

Ja leuk is dat hè? Op een workshop toch helemaal een eigen stijl laten zien, zei ik ook al :Y

Is het kerstboompje in het midden ook een stencil?

:Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Strakke kersttaart!

19

Ik vind hem prachtig. Zo mooi strak en een superkleur. Doet me heel erg aan de kerstborden van Wedgwood denken. Super :thumb:

20

Bren, :lol: weer een pracht verhaal :lol: en ja weer een super mooie taart en als jij zo;n kleur maakt is tie toppy ,had laatst ook grijs bah zo saai,maar deze is echt weer super van kleur,en gaaf  :thumb:  die stencils echt een beetje engels.
lieve groetjes mij  :)