Onderwerp: Ik vind het best spannend....
Mijn schoonzus heeft aan mij gevraagd een 3D taart te maken.
Oeiii dat heb ik dus nooit gedaan. Nee zei ze dat geeft niet kun je mooi oefenen en heb je weer een leuk projectje in je album staan.
Pfoe dacht ik hoe ga ik dat nou aanpakken. Straks zeg ik ja en dan lukt het voor geen meter....
Manlief kwam toen met een perfecte oplossing. Aangezien hij a.s. donderdag jarig is zei hij dan maak je voor mij toch ook een 3D taart alleen dan een andere vorm weet je meteen of je het kunt!
Dus vandaag de biscuit gesneden. Het gaat een locomotief worden. Tenminste het is de bedoeling een locomotief te maken
De boel gevuld en ingesmeerd met botercreme. Het staat nu in de koelkast goed uit te harden zodat ik morgen kan gaan bekleden.
Maar dat vind ik nu juist zo spannend.....
Hoe ga ik die marsepein er nou goed overheen krijgen.
Hebben jullie tips voor mij? En welke hoeveelheid marsepein heb ik nodig? Het is gemaakt van een vierkant bakblik van 20 cm.
Moet ik het er over heen draperen en dan stukje voor stukje naar beneden gaan werken? Oh jullie hebben vast al door dat er een hoop zenuwen in mijn lijf zitten. Het lijkt me nl. zo leuk om tegen mijn schoonzus te kunnen zeggen dat ik die taart wel zou kunnen maken. Weer een stapje vooruit!!
Dus al jullie tips voor een 3D taart zijn van harte welkom wellicht heb ik dan nog een ontspannen nachtje voor de boeg.
Dank jullie wel alvast!
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68