1

Onderwerp: Hulp nodig Hello-Kitty taart

Ik ben een beetje een beginneling wat het bekleden van taarten betreft.

Voor mijn dochter die 1 jaar wordt zou ik een Hello Kitty taart willen maken. Vullen met slagroom en fruit, zover kan ik al mee.

Waarmee zou ik de taart het best afsmeren als ik met marsepein wil bekleden? De boterroom mix uit de webshop? En marsepein mooi roze kleuren lukt niet, wordt altijd wat gelig door de basiskleur van de marsepein. Zou ik dan de voorgekleurde roze marsepein van funcakes hiervoor gebruiken?

De versiering zou ik simpel willen houden met een plastic Hello Kitty topper en een marsepeinen lint.

2 Laatst bewerkt door Viooltje83 (13-12-2010 18:40)

Re: Hulp nodig Hello-Kitty taart

O ja, ik twijfel om fondant te gebruiken ipv marsepein omdat ik bang ben dat veel gasten geen fondant zullen lusten (heeft nogal een zoete smaak).

3

Als beginnenling deed ik het zo:

Afsmeren met botercreme 1:1 dus 1 deel  ongezoute roomboter en 1 deel bakkers suikerpoeder ( is fijner dan gewone suikerpoeder uit de bus)

Verder als je de marsepein uit de webwinkel hebt, die zou je gewoon goed roze moeten kunnen kleuren. Als je ergens anders marsepein hebt gekocht kan het zijn dat de verhouding suiker met amandel wat anders is waardoor die idd wat geel is. Marsepein funcakes zou dan de oplossing kunnen zijn als je niet zelf nog eens wil kleuren.

Dan als laatste als je gaat vullen met slagroom en fruit zou ik wel even een "dijkje"van botercreme smeren om te voorkomen dat dit doordringt in je afsmeerlaag en zorgt dat de marsepein gaat "smelten"

Succes met je taart, en wel een foto showen van het eindresultaat he?!

4

ik vond met fondant werken altijd heel moeilijk, tot ik die van callebaut heb ontdek. Als beginneling zou ik je dat dus niet meteen aanraden omdat naar mijn idee je dan meer kans hebt dat het misgaat en je taart bekleden dus mislukt. Marsepein is wat steviger en dus naar mijn mening makkelijker om mee te werken in het begin.

5

Bedankt voor de reactie!

De funcakes roze marsepein is me wat te hardroze zie ik nu, ik zou hem eerder pastelroze moeten hebben met een pastelpaars lint. Is dit mogelijk en zo ja, welke marsepein en kleurstof zou ik dan moeten gebruiken?

Of toch maar overstappen op fondant?

Vind het zo moeilijk..

6

Idd de 1:1 om mee af te smeren. De poedersuiker uit bus of suikerbakkerspoeder zijn even fijn. In suikerbakkerspoeder zit alleen antiklontermiddel, geloof ik.
Welke kleurstof gebruik je dan? Ik heb nl. de softgel van Americolor en daar krijg ik deze kleur mee
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JKY7TAML.jpg
Fondant is moeilijker te kleuren, vind ik. Zeker met de donkere, harde kleuren.