1 Laatst bewerkt door Ibonn (16-09-2007 20:45)

Onderwerp: Even voorstellen

Hallo allemaal!
En week geleden hoorde ik over iemand die thuis bruidstaarten maakte en ik was meteen geintrigreerd omdat ik er nog nooit van gehoord had.
Zodra ik op internet keek, ging voor mij de wereld open. Heb nooit veel gebakken bij gebrek aan op-eters maar dit is het helemaal voor mij.

Heb op deze site veel gelezen en gekeken maar het werken met icing sprak me meer aan dan fondant of marsepein dus mijn eerst creatie is een icing-cake met bloemen van fondant geworden. Ben voor mijn eerste poging klein begonnen en heb een gewone rechthoekige cake van biscuitdeeg gebakken, gevuld met jam en enkele malen besmeerd met de icing. Dit viel me helemaal niet tegen en de korst lukte vrij aardig, slechts hier en daar wat ongelijk en wat kruimels.
Als laatste wat bloemtjes erop geplakt en wat lijntjes gespoten.

Toen het moment suprême: mijn vriend proefde mijn creatie en het werd goedgekeurd. Wel wat zoet door de grote hoeveelheid icing in verhouding tot cake maar een goede eerste poging.

Ik herkende heel wat verhalen van de andere nieuwe forumgebruiksters, het was lang wachen tot het weekend werd en ik tijd genoeg had voor mijn project. Maar als het goed is volgen er nog velen.

2

Re: Even voorstellen

Welkom bij de club, Ibonn!

Ik heb zelf nog nooit met icing afgesmeerd, leek me niet gemakkelijk maar leuk om te horen dat het je zo goed gelukt is. Mocht je icing te zoet vinden, kun je ook eens proberen af te smeren met botercreme. In Amerika wordt veel gebruik gemaakt van botercreme, je kunt er ook mooie dingen van spuiten. En een citroensmaakje meegeven aan je icing of botercreme maakt het ook al wat minder zoet...

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Re: Even voorstellen

Hoi Ibonn,

je verhaal is overduidelijk enthousiast, dus dat zit wel goed!

Van harte welkom op deze site, het gezellige forum en kom ook eens chatten!

Veel plezier en succes met bakken en decoreren en plaats je kunstwerken wel in de "Taarten Parade" he... !

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl