1

Onderwerp: rijzen van verschillende cakemixen

Hallo allemaal.

Ik gebruik voor mijn cc's normaal altijd gewoon cakemeel, pak van het huismerk waar je 2 normale cakes uit kan maken. Doe dan 40 gr beslag in ieder cupje.
Heb nu de cc mix van funcakes gekocht om die eens uit te proberen. Rijst die net zoveel en kan ik hetzelfde gewicht aanhouden? Of rijst dit echt heel anders en moet ik er meer of minder in doen?

2

Re: rijzen van verschillende cakemixen

Ik gebruik voor de mix altijd mijn ijslepel (zo een met zo'n randje erin, dat beweegt als je in het handvat knijpt) en als ik dan in elk bakje een schep doe, dan zijn mijn cc altijd prima. Heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel gram dat is. Ik maak in ieder geval voor 12 cc 250 gram mix en heb dan meestal teveel  :Y  (en dus zet ik er dan nog een paar losse naast  :P )

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

3

Hihi oke, op die manier kan ik ook wel uitrekenen hoeveel beslag ik dan in totaal heb en delen door 12 (of iets meer dus) en dan zie ik zo hoeveel gram per cc dit is.
Thanks.

4 Laatst bewerkt door sjackie (12-12-2010 21:12)

Mag ik dan nog even vragen hoeveel eieren je op die 250 gr mix gebruikt? Op het pak staat nl 5 medium eieren op 500 gr mix. Doe je dan echt 2,5 ei, of gewoon of 2 of 3 eieren?

Bedenk me nu dat ik ook gewoon een 5e deel kan nemen van alles: 100 gr mix, 50 boter en 50 ei....